DISTRIBUIE PE

La pranz cu COO-ul SG EBS: Thierry Blain, despre piata muncii si planurile companiei

La pranz cu COO-ul SG EBS: Thierry Blain, despre piata muncii si planurile companiei

Citește în continuare

Citește în continuare

[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_images_carousel images=”949,951″ img_size=”full”][vc_gallery type=”image_grid” images=”875,825,812,863,906,788,785″ css_animation=”none”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text]Primele legaturi ale lui Thierry Blain cu Romania au inceput in anii ’90, cand a lucrat pentru ambasada Frantei din Bucuresti. Pe pozitia de COO al Societe Generale European Business Services, companie de 1.400 de angajati, a ajuns la inceputul anului 2017, dupa ce, de-a lungul anilor, a ocupat mai multe functii de conducere pentru alte companii straine cu operatiuni in Romania. Concediile, indiferent de anotimp, si le face in mare parte aici si este de parere ca tara noastra nu este promovata la adevaratul ei potential.

Relieful Romaniei, cu acces la Marea Neagra si prezenta grupurilor muntoase, i-a permis lui Thierry Blain sa isi dezvolte in continuare pasiunea pe care o are pentru sport. Dupa excursiile desfasurate in zonele Maramuresului si ale Bucovinei, dar si dupa contactul cu viata din Capitala, pe care o descrie ca fiind una vibranta, francezul considera ca romanii sunt extrem de prietenosi, iar diferentele culturale dintre Franta si tara noastra nu sunt chiar atat de mari.

“Pe perioada verii prefer sa merg la Marea Neagra si sa fac windsurfing, este destul de aproape de Bucuresti si vremea este foarte buna. In ceea ce priveste sporturile de iarna, aleg muntii din Romania, chiar saptamana trecuta am fost cu familia la schi in zona Fagarasului, pe varful Moldoveanu”, povesteste

Thierry Blain, COO SG EBS

Un fan al bucatariei traditionale romanesti, Thierry se declara bucuros de diversitatea lanturilor de restaurante pe care le are Bucurestiul si, de asemenea, de atmosfera intalnita in aceste locatii. Discutia dintre noi a avut loc la Kane Seasonal Food, restaurant bucurestean care si-a propus sa (re)prezinte in farfurie „noua bucatarie romaneasca” pe baza ingredientelor locale si de sezon.

“Vad Bucurestiul ca fiind diferit de orasele din Franta, dar ceea ce imi place aici este viata sociala a oamenilor si numeroasele localuri unde te poti bucura de preparate bune, vinuri de calitate si poti dansa”, este de parere reprezentantul

SG EBS

Totusi, un lucru de care este nemultumit il reprezinta infrastructura, atat a Bucurestiului cat si a Romaniei. Acesta este de parere ca autoritatile ar trebui sa treaca de la stadiul de discutii la punerea in practica a unei strategii, deoarece lipsa unei infrastucturi moderne loveste in mediul de business si afecteaza semnificativ imaginea tarii.

“Lipsa unui metrou care sa uneasca orasul cu aeroportul sau traficul congestionat pe care il vedem pe strazile Bucurestiului sunt o serie de probleme ce ar trebui rezolvate cat mai rapid. Infrastructura nedezvoltata, la nivel national, afecteaza si mediul de business. Sa luam exemplul unei fabrici care este extrem de competitiva din punct de vedere al produselor pe care le comercializeaza. Aceasta isi pierde o parte din avantaj in momentul in care isi propune sa exporte, deoarece, in lipsa unei infrastructuri dezvoltate, fabrica inregistreaza o crestere a costurilor pe partea de transport”, concluzioneaza

Blain

De asemenea, COO-ul SG EBS considera ca, pe langa investitiile in infrastructura, tara noastra trebuie sa se concentreze mai mult si pe sistemul educational, un factor cheie in dezvoltarea unei natiuni, dar si pe digitalizarea proceselor la nivel administrativ. Acesta este de parere ca avem nevoie de o diminuare a birocratiei pentru a simplifica viata cetatenilor.

 

Piata muncii din Romania si cum trebuie sa arate candidatul care isi doreste un post la SG EBS

Societe Generale European Business Services a fost fondata in 2011 si ofera servicii in diverse domenii de activitate pentru entitatile grupului Societe Generale, precum regulatory reporting, finante/contabilitate, resurse umane, IT si data management (proiectul Know your Customer) cu ajutorul celor 1.400 de angajati. Intr-un asemenea mediu, COO-ul companiei considera ca oricine doreste sa lucreze pentru SG EBS ar trebui sa fie deschis catre o continua invatare si adaptare la noile tehnologii care au un impact semnficativ asupra tuturor industriilor. Thierry Blain este oarecum multumit de felul in care evolueaza recrutarea la nivel national, intampind unele piedici doar in cazul anumitor posturi.

“Din perspectiva mea, piata muncii din Romania este una atractiva. Am descoperit oameni foarte bine instruiti, capabili sa vorbeasca fluent mai multe limbi straine, un lucrur rar pe care nu il intalnesti in multe tari din regiune. Este o piata destul de competitiva, dar brandul nostru ne ofera capacitatea de a atrage cat mai multe talente”, precizeaza

Blain

Insa, reprezentantul SG EBS precizeaza ca, in acelasi timp, observa si faptul ca numarul de noi absolventi nu creste la acelasi nivel cu cel al jucatorilor care intra pe piata, problema pe care spera ca autoritatile sa o rezolve prin alocare unor eforturi mai ridicate in ceea ce priveste sistemul educational. Pe plan intern, Blain ne-a povestit ca cei de la Societe Generale dezvolta o serie de cursuri de formare pentru a ii instrui pe angajati in functie de nevoile companiei, considerand ca informatiile deprinse pe perioada facultatii si know-how-ul oferit de catre ei sunt o combinatie perfecta.

Totusi, candidatul care isi propune sa faca parte din SG EBS, trebuie sa indeplineasca o conditie importanta, respectv sa fie deschis in a invata continuu.

“Societe Gerenale European Business Services isi desfasoara activitatea in mai multe sectoare, folosind, de asemenea, noile tehnologii care apar in piata. De aceea, consider ca dorinta de a invata continuu este importanta pentru un candidat, noi fiind in cautarea oamenilor starniti de curiozitate si deschisi sa interactioneze cu angajati de alte nationalitati, avand in vedere faptul ca avem operatiuni in multe tari din lume”, declara

Blain

 

SG EBS planuieste sa isi extinda serviciile in afara grupului

Reprezentantul SG EBS ne-a marturisit ca exista discutii la nivelul Societe Generale in ceea ce priveste extinderea activitatii catre entitati din afara grupului.

“Exista o serie de discutii la nivelul grupului referitoare la activitatea noastra. Luam in considerare oferirea serviciilor in afara grupului pentru ca in anumite domenii am ajuns la un nivel de expertiza pe care dorim sa il impartasim si cu entitati ce nu apartin de Societe Generale. Acesta este o strategie pe care ne vom concentra in 2018”, marturiseste

Blain

 

Schimbarile legislative luate din scurt, un impediment de care s-a lovit in activitatea sa din ultimul an

Mediul fiscal a suferit o serie de modificari in 2017, resimtite la nivelul mediului de afaceri atat de companiile mari cat si de IMM-uri. Impactul a fost observat si de catre Thierry Blain care, impreuna cu echipa din SG EBS , a trebuit sa depuna o serie de eforturi pentru a se conforma noilor modificari.

„Schimbarile legislative anuntate din scurt au necesitat o serie de eforturi ridicate la nivelul echipei, care a trebuit sa implementeze rapid masurile necesare pentru a fi in conformitate cu noile reglementari, in asa fel incat entitatile noastre sa nu intampine probleme. Cred ca este nevoie de o strategie privind mediul fiscal si de reglementare care sa ofere cat mai multa predictibilitate si transparenta. Toate aceste masuri pot afecta atat companiile romanesti cat si pe cele straine, creand un dezechilibru ce poate face Romania mai putin atractiva”, a precizat

Thierry Blain
Societe Generale European Business Services a fost fondata in 2011, ca centru de servicii pentru grupul Societe Generale. Compania ofera servicii profesionale in diverse domenii de activitate pentru entitatile Grupului din intreaga lume (finante / contabilitate, achizitii, resurse umane si IT). Activitatea SG EBS a crescut substantial in ultimii ani; de la un singur SSC specializat in domeniul Financiar in 2011, compania s-a tranformat intr-un centru complex ce ofera o gama extinsa de servicii : financiare, resurse umane, IT, iar ultima linie de business se concentreaza pe sustinearea functiilor corporate din domeniul operational, de tipul KYC (Know your Customer) sau back office. In 2012, a fost deschis si SSC HR pentru a completa portofoliul de servicii ale companiei cu domeniul resurselor umane. In 2015, lansarea SSC IT a ajutat grupul sa isi extinda operatiunile IT in Europa de Est.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ALTE EVENIMENTE CARE TE-AR PUTEA INTERESA