DISTRIBUIE PE

RAPORTUL NONFINANCIAR ANUAL AFERENT ANULUI 2022 in acord cu Ordinul 3456/2018

RAPORTUL NONFINANCIAR ANUAL AFERENT ANULUI 2022 in acord cu Ordinul 3456/2018

Citește în continuare

Citește în continuare

 

1 GRUPUL SOCIETE GENERALE

1.1 ISTORIA GRUPULUI

Societe Generale a fost instituita prin decret imperial semnat de catre Napoleon al III-lea la 4 Mai 1864. A fost infiintata de catre un grup de industriasi, producatori si finantatori cu scopul de a „sprijini si dezvolta comertul si industria in Franta”. Chiar si in anul de infiintare, banca a gasit timp sa isi deschida prima sucursalala in Bordeaux; prima veriga a unui lant national care va creste continuu pentru a acoperi toata Franta. Banca a deschis prima sucursala din Paris, aproape de bursa de capital, in 1865. Cinci ani mai tarziu, Societe Generale va avea 15 sucursale la Paris si 32 in toata tara. Prima filiala internationala a fost deschisa la Londra in anul 1871.

1.2 EVOLUTIA PE SCURT:

1.3 ISTORIA SI SEMNIFICATIA LOGO-ULUI

De la primele monograme la patratul rosu si negru, identitatea vizuala a Societe Generale a evoluat de-a lungul timpului ca raspuns la cerintele in continua schimbare in ceea ce priveste comunicarea si vizibilitatea.
Monograma „SG” si-a facut aparitia la sfarsitul secolului XIX sub forma de mozaic de perete sau sub forma de litere intretesute. Conceptul de „LOGO” a ramas nedezvoltat pana la primul razboi mondial iar utilizarea unei stampile era obiceiul companiilor industriale care trebuiau sa aleaga un semn prin care sa fie recunoscute vizual de catre consumatori. Patratul evoca soliditate, rezistenta si rigurozitate, in timp ce contrastul de culoare indica relatia echilibrata dintre banca si clientii sai. Culoare rosie reprezinta Pasiune si Emotie, culoarea neagra Solemnitate si Seriozitate iar culoarea alba reprezinta Deschidere.

1.4 DESCRIEREA ACTIVITATII

Societe Generale este unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiar-bancare. Bazat pe un model bancar universal diversificat, Grupul combina soliditatea financiara cu o strategie de crestere durabila, isi propune sa fie un punct de referinta in relatiile bancare, recunoscut pe pietele pe care acesta actioneaza, aproape de clienti, in special pentru calitatea si angajamentul echipelor sale de profesionisti.
Societe Generale a jucat un rol vital in economia mondiala in cei 150 de ani de activitate. Avand mai mult de 148.000 de angajati, cu sedii in 76 de tari, deserveste 32 de milioane de clienti in intreaga lume in activitati zilnice.
Echipele Societe Generale ofera consultanta si servicii pentru clienti individuali, companii si institutii in trei domenii de baza:
➢ Retail Bancar in Franta: Prin reteaua de sucursale Societe Generale, Credit du Nord si Boursorama, oferind o gama completa de servicii financiare multichannel bazandu-se pe avantajul inovatiei digitale.
➢ Retail Bancar international: Servicii financiare si de asigurari, cu o prezenta in economiile emergente si marile linii de business specializate.
➢ Solutii bancare globale corporate si de investitii: Private banking, servicii de gestionare a activelor si de valori mobiliare, cu expertiza recunoscuta, rateing-uri internationale de top si solutii integrate.

2 SG GLOBAL SOLUTION CENTRE S.A.

2.1 DESCRIEREA

Societe Generale GLOBAL SOLUTION CENTRE S.A. (SG GSC) a fost fondata in 2011 sub denumirea de Societe Generale EUROPEAN BUSINESS SERVICES S.A. (SG EBS), ca centru de servicii pentru grupul Societe Generale. Compania ofera servicii profesionale de inalta calitate, in diverse domenii de activitate pentru entitatile Grupului din intreaga lume.
Activitatea Societe Genereale GLOBAL SOLUTION CENTRE S.A. a crescut substantial in ultimii ani, de la un singur SSC specializat in domeniul Financiar in 2011, compania s-a tranformat intr-un centru complex ce ofera o gama extinsa de servicii.
In 2012, a fost deschis si SSC HR pentru a completa portofoliul de servicii ale companiei cu domeniul resurselor umane. In 2015, lansarea SSC IT a ajutat grupul sa isi extinda operatiunile IT in Europa de Est.
Nu numai ca a sustinut cresterea activitatii in cadrul grupului Societe Genereale GLOBAL SOLUTION CENTRE, dar a si contribuit la marirea portofoliului de servicii oferite.
In Decembrie 2020, Societe Generale EUROPEAN BUSINESS SERVICES S.A. (SG EBS) a devenit Societe Generale GLOBAL SOLUTION CENTRE S.A. (SG GSC).
Acum, Societe Genereale GLOBAL SOLUTION CENTRE S.A. este un centru de servicii pentru numeroase entitati ale Grupului, deservind 35 de tari pentru toate liniile de business majore ale Societe Generale. Societe Generale se bazeaza din ce in ce mai mult pe centrele sale de servicii, acest lucru facand parte din strategia de transformare a Grupului la nivel mondial.

2.1.1 SITUATIA FINANCIARA

Cifra de afaceri
In exercitiul financiar 2022, Societe Generale Global Solution Centre SA a inregistrat o cifra de afaceri de 599.369.850 RON, inregistrand o crestere de 14.86% fata de 2021 (de la 521.833.205 RON in 2021 la 599.369.850 RON in 2022). Cresterea a fost determinata de activitati legate de proiectul de reorganizare a bancii de retail din Franta (KYU), precum si de activitati de Compliance, Financiare si IT.

Active imobilizate

Societe Generale Global Solution Centre SA dispune la 31.12.2022 de active imobilizate in valoare de 19.086.429 (net) RON, din care:
– Element de imobilizari (RON)
– Imobilizari necorporale 261.892
– Imobilizari corporale (constructii, echipamente tehnologice, mijloace de transport,etc.) 18.698.316
– Imobilizari financiare 126.221
TOTAL 19.086.429

Cheltuieli de exploatare

Cheltuielile de exploatare in 2022 au fost in suma de 532.697.953 RON, reprezentand 99,42% din totalul cheltuielilor inregistrate in anul 2022.
Cheltuielile de exploatare sunt compuse din:
• Cheltuieli cu materiile consumabile si alte materiale;
• Cheltuieli cu personalul;
• Cheltuieli prestari servicii;
• Cheltuieli cu taxe si impozite;
• Cheltuieli cu amortizarea imobilizarilor;
• Alte cheltuieli operationale.

2.1.2 TAXONOMIA EUROPEANA DE MEDIU (REGULAMENT UE NR. 852/2020)

SG GSC Romania se supune regulamentului 852/2020, numit si taxonomia europeana de mediu. Taxonomia stabileste un sistem comun de clasificare pentru a ajuta la definirea activitatilor economice durabile din punctul de vedere al mediului.

Taxonomia mentioneaza sase obiective de mediu:
1. Atenuarea schimbarilor climatice
2. Adaptarea la schimbarile climatice
3. Utilizarea sustenabila si protectia resurselor de apa si marine
4. Tranzitia la o economie circulara
5. Prevenirea si controlul poluarii
6. Protectia si restaurarea biodiversitatii si a ecosistemelor

Pentru a fi clasificata drept sustenabila din punct de vedere al mediului, o activitate economica trebuie sa indeplineasca mai multe criterii:
– Sa contribuie semnificativ la cel putin unul dintre cele sase obiective enuntate de Taxonomia UE
– Sa nu afecteze semnificativ niciunul din celelalte obiective enuntate de Taxonomia UE
– Sa respecte garantiile sociale minime precum Orientarile OECD, Principiile directoare ale ONU privind afacerile si drepturile omului si conventiile de baza ale OIM

SG GSC Romania a fost fondata in 2011 ca centru de servicii pentru Grupul Societe Generale. Compania ofera o gama extinsa de servicii precum Finance & Accounting, Human resources, IT, Know Your Customer sau Compliance.
In pofida faptului ca Grupul nostru s-a alaturat eforturilor globale de aliniere a portofoliului cu o traiectorie compatibila cu mentinerea incalzirii climei sub 1.5 grade Celsius, centrul nostru de servicii nu se incadreaza inca in lista tipurilor de activitati considerate aliniate pentru a atinge, in mod direct, unul sau mai multe din obiectivele de mediu identificate. Mai exact, activitatiile noastre nu se identifica, in formatul actual, cu activitatile incadrate pentru primele doua obiective de atenuare a schimbarilor climatice sau adaptarea la acestea.
Analizam modul si masura in care activitatea noastra poate deveni aliniata cu Taxonomia UE si cautam, prin strategia noastra de CSR, inclusiv prin prisma reducerii de emisii de dioxid de Carbon pentru scopurile 1, 2 si 3, sa acceleram aceastra tranzitie la o activitate economica cu intensitate de Carbon redusa.
Vom explora si oportunitatea integrarii principiilor de IT sustenabil in modelul nostru, prin calibrarea programelor si proiectelor la concepte ecologice.
Activitatea noastra de prestari servicii, cu costuri in principal axate pe salariile colegilor si pe operatiuni in locatii cu regim de inchiriere, nu ne-au deschis orizontul spre investitii si cheltuieli specific dedicate climei.
Pentru asta suntem in contact cu administratorii cladirilor noastre, cladiri care sunt deja certificate din proiectare cu elemente de performanta energetica si mediu.
In ceea ce priveste limitarea incalzirii globale, in 2022, contributia noastra nu este considerata semnificativa din perspectiva modelului nostru de afaceri, insa suntem angajati sa sustinem sesiuni de constientizare de tip « Climate Fresk » in format fizic, si formari la distanta pe sustenabilitate ; abordam sobrietatea energetica prin gestionarea temperaturii in sensul reducerii consumului de energie ; inchiriem o flota de vehicule hibride (non-PHEV) cu emisii scazute de dioxid de Carbon ; avem un lant de gestionare al deseurilor bine pus la punct si organizam exercitii de « digital clean-up » pentru toti angajatii. In plus, organizam de doua ori pe an campanii de plantare in zone de langa Bucuresti, la care participa numerosi colegi, in mod voluntar.

Taxonomia UE este detaliata in formatul recomandat in anexele I – IV.

2.2 VALORILE COMPANIEI

➢SPIRIT DE ECHIPA: „In lumea noatra in continua schimbare, clientii nostri isi doresc o banca care s-a dovedit a fi un partener responsabil, de incredere si agil. Ca echipa, le satisfacem nevoile cu abordarea noastra imbunatatita de diversele expertize si cunostinte ale tuturor. Dorim sa devenim si mai mult banca centrata pe relatie si sa colaboram cu clientii nostri in modul in care dorim sa lucram unul cu altul: ascultand, construind impreuna, evaluand contributiile si sa fim uniti atat in succesele noastre cat si in dificultatile noastre.”

➢ INOVATIE: „Ne straduim sa imbunatatim in mod constant experienta clientilor nostri, lucrand impreuna pentru a ne adapta solutiile, practicile si relatiile la cerintele de maine, in special prin valorificarea inovatiei tehnologice. Credincios spiritului nostru antreprenorial, ne schimbam modul de lucru prin promovarea partajarii, experimentarea si gandirea din cutie. De asemenea, invatam de la succese si esecuri.”

➢ RESPONSABILITATE: „In calitate de bancheri, contribuim la dezvoltarea economica, sociala si durabila a mediului in economiile in care ne desfasuram activitatea. Vrem sa-i ajutam pe clientii nostri sa isi indeplineasca potentialul proiectelor, acordand atentie la riscuri sub toate aspectele. Responsabilitatea noastra si codul etic implica satisfacerea rapida a nevoilor clientilor nostri, pastrand in acelasi timp interesul pe termen lung al tuturor partilor interesate si respectand cu strictete regulile profesiei noastre. Responsabilitatea noastra poate fi vazuta si in curajul nostru de a raspunde pentru actiunile si deciziile noastre si de a ne exprima opiniile noastre in mod transparent. In cele din urma, inseamna sa acordam la fel de multa importanta modului in care obtinem rezultate ca si rezultatelor in sine.”

➢ ANGAJAMENT: „Angajamentul nostru provine din satisfactia continua a clientilor nostri si de mandria pe care o avem in profesia noastra si a grupului nostru. Impreuna, ne straduim zilnic sa facem o diferenta care sa contribuie la reusita atat a proiectelor clientilor, cat si a noastra. Promovam implicare si realizare profesionala pentru toti. Incurajam relatii bazate pe incredere si respect reciproc, atat in interiorul cat si in afara bancii.”

2.3 FOCUS PENTRU 2021-2025

2.4 STRUCTURA COMPANIEI

2.4.1 FUNCTIILE SUPORTâ

Aceasta divizie ofera, prin departamente bine definite, suport functional in diverse aspecte ale activitatilor de grup principale: COO, HR CORP, FIN CORP, Audit Intern, Nivelul 2 Control, Transformation Office

 

2.4.1.1 COO

Aria COO include departamente cheie in desfasurarea optima a activitatii companiei, cum ar fi:

Departamentul Real Estate de ocupa cu proiecte de dezvoltare imobiliara si extindere/modificare spatii de lucru, suport pentru mutarile angajatilor in spatiile SG GSC, activitatile de receptie vizitatori si office management (sali de meeting, protocol, evenimente interne, office supply), administrarea si intretinerea spatiilor noastre (curatenie, reparatii, verificari periodice la instalatiile de aer conditionat/electrice), administrarea parcului auto si a locurilor de parcare.
Departamentul de Asset Management este responsabil cu inregistrarea, inventarierea si monitorizarea stocurilor de mijloace fixe si obiecte de inventar si intocmirea rapoartelor aferente administrarii de mijloace fixe si obiecte de inventar.
Activitatea Departamentului de Control Intern se bazeaza pe o practica de afaceri solida, care impune eficienta. Acest departament ne sustine pentru a ne atinge obiectivele in concordanta cu politicile, procedurile, practicile si structurile organizatorice implementate, asigurand:

➢ Analiza si evaluarea riscurilor la care se expune compania noastra;
➢ Implementarea unui mediu de control intern adecvat care sa ajute compania in gestionarea si minimizarea riscurilor operqationale;
➢ Dezvoltarea, mentinerea si implementarea unei strategii de continuitate a activitatii si de gestiune a situatiilor de criza;
➢ Monitorizarea si implementarea unui cadru de actiuni si masuri menite sa protejeze compania de riscuri privind securitarea informatiei si securitatea fizica;
➢ Instruirea tuturor oamenilor din companie cu privire la gestionarea riscurilor operationale, securitate informatica si continuitatea activitatii.
Departamentul de Conformitate si DPO asigura:
➢ Implemenentarea politicilor de conformitate in concordanta cu regulile Grupului;
➢ Implementarea tuturor masurilor necesare in vederea conformarii cu legislatia privind protectia
datelor cu caracter personal;
➢ Instruirea tuturor oamenilor din companie cu privire la gestionarea riscurilor, conformitate si
protectia datelor

Departamentul Legal creeaza, verifica si revizuieste contractele cu furnizorii, asigurandu-se ca prevederile legale, dar si politicile companiei sunt respectate, ofera asistenta legala in ceea ce priveste aplicarea dreptului muncii, dreptului societar, dreptului civil si a altor ramuri de drept ce intereseaza compania, furnizeaza consultanta departamentului de HR in ceea ce priveste spetele de dreptul muncii sau de dreptul securitatii sociale, urmareste modificarile legislative pentru a se asigura ca SG GSC respecta ultimele acte normative publicate, informeaza managerii asupra ultimelor noutati in materie legislativa care ar putea fi de interes, revizuieste documentele interne ale companiei, precum politicile sau regulamentele interne.
De asemenea, furnizeaza consultanta in ceea ce priveste riscurile pe care compania le-ar putea intampina prin incheirea anumitor contracte si ofera solutii alternative care prezinta riscuri minime.
Departamentul de Comunicare are ca obiectiv construirea unei imagini puternice, consistente si coerente a companiei noastre si, in acelasi timp, aliniate brandului Societe Generale. Comunicarea Corporate implica:

➢ Promovarea brandului si protejarea reputatiei companiei;
➢ Comunicare interna: mesaje interne, promovarea proiectelor interne;
➢ Comunicare externa: dezvoltarea de campanii publicitare si de imagine, articole, parteneriate, social media;
➢ Responsabilitate sociala corporativa, oportunitati de voluntariat;
➢ Evenimente Corporate.

Departamentul Securitate si Sanatate in Munca are trei arii de activitate: siguranta, sanatate si gestionarea deseurilor.

➢ Activitatea de siguranta presupune:
o Identificarea si evaluarea riscurilor la locul de munca, stabilirea si implementarea masurilor privind eliminarea sau diminuarea acestora;
o Stabilirea tematicilor anuale de instruire SSM & SU;
o Instruirea specifica SSM & SU la angajare si periodic (administrarea fiselor individuale de instruire);
o Inregistrarea, comunicarea si cercetarea incidentelor si accidentelor de munca;
o Stabilirea si implementarea masurilor de prim ajutor (pregatirea responsabililor pentru acordarea primului ajutor, verificarea si dotarea truselor de prim ajutor, stabilirea responsabilitatilor prin proceduri specifice);
o Stabilirea si implementarea masurilor pentru situatii de urgenta (pregatirea responsabililor pentru evacuarea oamenilor, stabilirea responsabilitatilor prin proceduri specifice);
o Organizarea trimestriala a Comitetelor de Securitate si Sanatate in Munca.

➢ Pe partea de sanatate, departamentul se ocupa cu:
o Programarea pentru controlul medical la angajare si periodic, monitorizarea implementarii
recomandarilor medicale din fisele de aptitudine;
o Monitorizarea serviciilor medicale preventive (sugestii, reclamatii din partea echipei);
o Promovarea sanatatii la locul de munca (masaj la birou, ergonomie, « Well-being »);
o Monitorizarea conditiilor mediului de lucru (temperatura, umiditate, luminozitate, calitatea
aerului);
o Evaluarea conditiilor de munca prin medicina muncii a femeilor insarcinate;
o Persoana de contact pentru Asigurarea de Viata de Grup.

➢ In ceea ce priveste gestionarea deseurilor, departamentul se ocupa cu:
o Monitorizarea si inregistrarea cantitatilor de deseuri generate;
o Raportarea anuala catre autoritatile locale

Departamentul CSM (Corporate Services Management) supravegheaza activitatile de consultanta in afaceri pentru servicii

➢ Managementul contractelor (CM). Consultanta pentru afaceri contribuie la:
o Strategia de vanzare pe BU/SU la nivel de retea;
o Crearea, personalizarea si promovarea ofertelor de produse si servicii existente si noi pentru BU/SU;
o Definirea cadrului de vanzari si guvernanta vanzarilor la nivelul retelei;
o Implementarea unui instrument CRM;
o Livrarea in SLA-urile convenite a activitatilor de gestionare a proiectelor si a contractelor de reglementare.

➢ Personal Assistance Services

➢ Events management

2.4.1.2 FINANCE CORPORATE

Departamentul Finance Corporate este o divizie de asistenta corporativa responsabila cu planificarea, evidenta si raportarea asupra resurselor financiare si ale indicatorilor derivati ai Centrului de Servicii.
Misiunea sa cu privire la procesul de asistenta decizionala este sa furnizeze, la fiecare nivel de interes, informatii relevante cu privire la performantele financiare anterioare, actuale si viitoare. Asigurandu-se ca resursele financiare sunt gestionate profesional si adecvat, cu o monitorizare atenta a nivelului costurilor. Asigurarea respectarii cerintelor legale locale in materie fiscala; Strategia utilizarii optime a resurselor cu accent pe optimizarea si oportunitatile de dezvoltare.

Departamentul Finance Corporate acopera urmatoarele domenii:

➢ Control
o Raportare lunara
o Prognoze trimestriale
o Bugetare anuala
o Structura costurilor
o Alocarea costurilor
o Mediul de control
o Cazuri de afaceri Sims

➢ Contabilitate
o Supravegherea inchiderii conturilor
o Calculul angajamentului
o Tratamentul contabil de salarizare
o Tratament factura si TE
o Facturare client
o Raportare de grup
o Raportare catre autoritati
o Reconcilieri bancare

➢ Trezorerie
o Plata facturilor
o Plata T&E
o Colectarea clientilor
o Tranzactionare FX
o Gestionarea fluxului de numerar

➢ Departamentul Achizitii acorda suport activ desfasurarii in bune conditii a activitatii companiei, fiind responsabil de desfasurarea licitatiilor si selectii de furnizori interni si internationali pentru toate departamentele noastre, procesarea si urmarirea comenzilor de produse/servicii catre furnizori si relatia cu acestia, administrarea si urmarirea contractelor cu furnizorii de produse/servicii.

2.4.1.3 NIVELUL 2 DE CONTROL

Echipa Level 2 Control este o functie de control permanent si face parte din linia a doua de aparare a Grupului. Efectueaza periodic misiuni de control de nivel 2 pentru toate entitatile si structurile Grupului. Principala activitate este revizuirea controalelor de nivel 1 – controale operationale si manageriale – din punct de vedere al acoperirii riscurilor, prin verificarea procedurilor de control, a formalizarii controalelor si a efectuarii acestora, atat din punct de vedere calitativ cat si cantitativ. Activitatea echipei acopera toate cele 3 arii de control intern ale Grupului: Financiar (contabilitate si raportari reglementare), Risc (inclusiv risc IT) si Conformitate.

2.4.1.4 TRANSFORMATION OFFICE

Acopera toate liniile de afaceri SG GSC si este responsabil pentru dezvoltarea inovatiei interne si de sustinerea a stari de spirit „status quo” pentru intreaga echipa SG GSC, crearea de noi cunostinte relevante si in timp util legate de inovatie pentru angajatii SG GSC, consolidarea relatiilor SG GSC cu ecosistemul inovarii, ruleaza comunitati inter-comerciale care acopera diversele noastre linii de afaceri, promoveaza noi metode de lucru.

2.4.1.5 HR CORPORATE

In sprijinul valorilor companiei noastre, departamentul de resurse umane implementeaza cele mai bune practici de resurse umane pentru a recruta si pastra personal cu inalta calificare, pentru a facilita relatiile pozitive cu angajatii, pentru a imbunatati abilitatile personalului, performanta si satisfactia locului de munca, crearea competitiva beneficii si programe de compensare. Prin toate initiativele noastre
contribuim la cresterea eficacitatii organizationale. Lucram impreuna cu liniile de afaceri in spiritul imbunatatirii continue pentru a face din SG GSC cel mai bun loc de munca.

2.4.1.6 RBFS & IT Filiere

Misiunea RBFS & IT Filiere este de a contribui la transformarea Grupului Societe Generale prin propunerea de servicii IT de inalta calitate impreuna cu modele de operare inovatoare, fiind, in acelasi timp, parte din echipa centrala.
Echipele noastre sunt impartite in 4 departamente :

➢ CFT/DDS – evolutia solutiilor aplicative IT pentru toate activitatile SG GSC cat si pentru clienti;
➢ ITEC – departamentul Bancii de Investitii a Societe Generale, alias GBIS Global Banking si Solutii de Investitii;
➢ ITIM – Banca de Retail cu activitati in Franta, in special BDDF si Credit du Nord;
➢ GTS – departament responsabil de infrastructura Societe Generale, de mesagerie, de retele, de servere, de centre de date si de Cloud.

Serviciile diviziei acopera intreg spectrul de activitati IT, de la dezvoltarea de software, analiza de afaceri, asigurarea calitatii la suportul aplicatiilor. De asemenea, suntem din ce in ce mai implicati in zona de securitate a Grupului cu ajutorul propriului hub-ului de securitate IT.

2.4.1.7 HRCO

Centrul de Servicii de Resurse Umane (SSC HR) al Societe Generale GLOBAL SOLUTION CENTRE S.A., lansat in 2012, furnizeaza servicii de resurse umane pentru entitati SG din tarile EMEA (in special Franta, Romania, Elvetia si Luxemburg) si unele HR specifice, la nivel global. Activitatea echipei consta in furnizarea a cinci procese principale: asistenta in centrul de contact, organizarea e-training-urilor, gestionarea datelor, recrutare si HRIS si raportare. Contact Center ofera asistenta HR de nivel 1 si asistenta tehnica pentru aplicatii de resurse umane in mai multe limbi (romana, engleza, franceza, ceha si rusa) pentru clientii din intreaga lume.
Folosind un instrument unic IT, echipele de instruire gestioneaza procesele globale standard (organizarea de instruire in clasa si distribuirea e-learning) si catalogul de instruire al grupului SG. Activitatile de gestionare a datelor sunt in principal administrarea fortei de munca, gestionarea timpului si absentei si serviciile legate de salarizare.
Echipa de recrutare desfasoara atat activitati de recrutare interna, cat si externa: gestionarea postarii posturilor, aprovizionarea CV-urilor, pregatirea listelor scurte. HRIS & Reporting, ofera suport IS Level 2 pentru aplicatii de resurse umane, raportare de resurse umane
si dezvoltari tactice.

2.4.1.8 DFIN

Centrul de servicii Financiare al Societe Generale GLOBAL SOLUTION CENTRE, lansat in 2011, ofera suport pentru mai mult de 300 de entitati client, prin furnizarea urmatoarelor servicii:

➢ Contabilitate si raportare financiara (raportare de Grup in standardul IFRS, raportari legale si de reglementare, la care se adauga la activitatile permanente de supraveghere si setul mijloacelor de controale aferente);

➢ Accounts Payables si Travel & Expenses, care se desfaaoara cu echipe specializate in optimizarea tuturor activitatilor de tip ”procure to pay”.

2.4.1.9 CPLE

Divizia de conformitate asigura:

➢ respectarea legilor, regulilor si principiilor etice specifice activitatilor bancare si serviciilor de investitii intreprinse de Grup, precum si respectarea regulilor personale de buna conduita si etica ale membrilor personalului;
➢ sensibilizarea si instruirea tuturor jucatorilor in prevenirea neconformitatii si a riscurilor reputationale.

Mai mult, pentru a se asigura ca fiecare persoana este la curent cu reglementarile aplicabile domeniului sau de activitate, CPLE a infiintat un program de instruire obligatoriu menit sa consolideze cultura de conformitate a tuturor angajatilor pe teme cheie pentru Grup.

Activitati principale:

➢ Anti spalare de bani (AML)
• Inteligenta financiara
• Indrumari operationale de reglementare
• Supravegherea AML

➢ Cunoasteti-va clientul (KYC): Supravegherea KYC

➢ Embargo (EMB)
• Gestionarea alertelor de nivel 2 Embargo
• Supravegherea Embargo
• Embargo de asigurare a calitatii
• Managementul proiectelor privind centralizarea alertelor de nivel 2 Embargo

➢ Biroul digital si de transformare (DTO):
• Activitati ale biroului de gestionare a datelor (proiectarea datelor, calitatea datelor, Programul referential de conformitate – CORAL)
• Evaluarea riscului de conformitate (COMPASS): date despre busola, monitorizare BI
• Programul CARMA

➢ Activitati de management de proiect: Programul de transformare KYC

➢ Programul La Fayette: coordonarea auditurilor externe

2.4.1.10 KYU

Departamentul de Cunoastre a clienteleui (KYU) este structura interna dedicata sustinerii proceselor KYC si ciclul de viata a clientilor pentru Grup. Ambiția KYU este:

➢ Pentru a ajuta BU-urile sa-si asigure obligatiile KYC prin furnizarea unui pool adecvat de talente si prin furnizarea de procese conforme.
➢ Imbunatatirea experientei clientului prin minimizarea interactiunilor legate de KYC.
➢ Optimizarea costurilor pentru grup datorita digitalizarii proceselor si mutualizarii resurselor.

2.5 CADRUL NORMATIV LEGAL PENTRU ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA SOCIETE GENERALE GLOBAL SOLUTION CENTRE
S.A.

Societe Generale GLOBAL SOLUTION CENTRE S.A. face parte din Groupe Societe Generale si, in calitate de persoana juridica romana, respecta reglementarile emise pe teritoriul Romaniei.
Societe Generale GLOBAL SOLUTION CENTRE S.A. este o societate comerciala si opereaza in conformitate cu legislatia privind societatile comerciale, precum si cu prevederile actului constitutiv si ale documentelor normative interne.
Societe Generale GLOBAL SOLUTION CENTRE S.A. poate desfasura activitatile indicate in actul constitutiv, astfel cum acestea sunt autorizate la Registrul Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti.

2.6 CADRU NORMATIV INTERN PENTRU ORGANIZAREA SI
FUNCTIONAREA SOCIETE GENERALE GLOBAL SOLUTION CENTRE
S.A.

Societe Generale GLOBAL SOLUTION CENTRE S.A. isi desfasoara activitatea pe baza propriilor sale documente normative interne, structurate dupa cum urmeaza:
➢ Actul constitutiv, aprobat de Adunarea Generala a Actionarilor SG GSC;
➢ Politici, proceduri transversale si specifice – documente normative aprobate de directorul general/sefii SSC, manageri sau lideri de echipa, care stabilesc cadrul general de reglementare pentru fiecare activitate sau domeniu al companiei, emise la aplicarea normelor interne sau care prezinta modul de organizare si functionare a structura sau activitatea companiei;
➢ Instructiuni de lucru – documente normative aprobate de manageri sau lideri de echipa si eliberate la aplicarea unei norme sau directive, care include precizii concrete, practice, referitoare la toate produsele si serviciile furnizate clientilor sau la activitatea interna a companiei.

2.6.1 DIRECTII ALE CADRULUI NORMATIV INTERN

2.6.1.1 POLITICILE DE PERSONAL SI RESPECTAREA DREPTURILOR OMULUI

2.6.1.1.1 NEDISCRIMINAREA SI ASIGURAREA EGALITATII DE SANSE INTRE SALARIATII SG GSC

SG GSC a introdus in Regulamentul intern capitolul II, intitulat „RESPECTAREA PRINCIPIULUI NEDISCRIMINARII SI AL ELIMINARII ORICAREI FORME DE INCALCARE A DEMNITATII SI EGALITATEA DE SANSE SI TRATAMENT INTRE FEMEI SI BARBATI” in care sunt reglementate principiile care guverneaza relatiile dintre SG GSC si angajatii sai.
In SG GSC este interzisa orice discriminare directa sau indirecta fata de un salariat, discriminare prin asociere, hartuire sau fapta de victimizare, precum si concedierea bazata pe criteriul de rasa, cetatenie, etnie, culoare, limba, religie, origine sociala, trasaturi genetice, sex, orientare sexuala, varsta, handicap, boala cronica necontagioasa, infectare cu HIV, optiune politica, situatie sau responsabilitate familiala,
apartenenta ori activitate sindicala, apartenenta la o categorie defavorizata sau orice alt criteriu care are ca scop sau efect restrangerea sau inlaturarea recunoasterii, folosintei sau exercitarii, in conditii de egalitate, a drepturilor omului si a libertatilor fundamentale sau a drepturilor recunoscute de lege, in domeniul politic, economic, social si cultural sau in orice alte domenii ale vietii publice.

2.6.1.1.2 FAVORIZAREA SALARIATILOR SG GSC LA CREAREA DE NOI POSTURI/POSTURI VACANTE

SG GSC a stabilit ca locurile de munca nou-create sau locurile de munca vacante, cu exceptia pozitiilor de director, a pozitiilor cheie sau de top management, vor fi propuse in primul rand angajatilor SG GSC, oferind prioritate angajatilor SG GSC la posturile nou-create/posturile vacante in detrimentul persoanelor externe, daca salariatii indeplinesc conditiile cautate pentru acele posturi.

2.6.1.1.3 EVITAREA CONFLICTULUI DE INTERESE INTRE ANGAJATII RUDE

SG GSC a implementat anumite reguli care urmaresc evitarea conflictului de interese intre angajatii rude (parintii, sotul/sotia, copiii si sotii acestora, fratii si sotii lor) si pentru o mai buna continuare a raporturilor de munca intr-un mediu armonios si demn.

Angajarea unei rude a unui salariat va fi reglementata, in principal, de termenii si conditiile de mai jos:
➢ Persoanele inrudite pot fi angajate sau lucra in acelasi departament sau SSC cu conditia sa nu existe nicio interactiune/dependenta operationala sau functionala intre ele;
➢ Persoanele inrudite nu trebuie sa fie subordonate una alteia;
➢ Angajatul nu va interveni, influenta sau intra in discutii cu privire la orice probleme legate de angajare, promovare, compensare, evaluarea performantelor sau alte decizii esentiale in ceea ce priveste incadrarea in munca a rudelor lor.
Aceeasi termeni si conditii sunt aplicabili in cazul oricarei mobilitati interne care poate genera conflict de interese avand la baza legatura de rudenie.

2.6.1.1.4 CURSURI DE FORMARE

SG GSC ofera angajatilor posibilitatea de a urma cursuri de formare profesionala platite de SG GSC, dorind sa ofere salariatilor sansa de a se perfectiona in postul pe care sunt angajati, costurile acestor programe pot fi suportate in totalitate sau partial de catre angajator.

2.6.1.1.5 PROGRAM DE LUCRU FLEXIBIL SI ZILE/ORE LIBERE

SG GSC ofera salariatilor sai o distributie inegala a programului de lucru, precum si acordarea de zile/ore libere in perioadele in care activitatea sa este mai redusa.
In plus, SG GSC acorda si un program flexibil pentru a-i ajuta sa-si gestioneze echilibrul dintre viata profesionala si cea personala.

2.6.1.1.6 MUNCA ON-CALL

In masura in care este necesar, SG GSC poate solicita angajatilor sa lucreze in regim de munca on-call, respectiv de a fi la dispozitia SG GSC in anumite intervale de timp in afara programului de lucru obisnuit, insa cu acordarea unui spor.

2.6.1.1.7 TELEMUNCA

SG GSC ofera angajatilor posibilitatea de a lucra in regim de telemunca. In cazul prestarii muncii din regim de telemunca, se va incheia un act aditional la contractul de munca sau, daca este stabilit de la inceputul colaborarii cu SG GSC, acest tip de munca va fi prevazut expres in contractul individual de munca.

2.6.1.1.8 MUNCA IN AFARA SEDIULUI PRINCIPAL SI A SEDIILOR SECUNDARE

SG GSC le poate oferi angajatilor facultatea de a-si desfasura munca in afara sediului sau principal sau a sediilor sale secundare.

2.6.1.1.9 CONCEDIUL DE ACOMODARE

SG GSC acorda salariatilor concediul de acomodare, conform legii, in situatia adoptarii unui copil, cu o durata de pana la 2 ani, care include si perioada incredintarii copilului in vederea adoptiei.

2.6.1.1.10 ACORDAREA UNUI AVANS DIN SALARIU

In scopul de crea un mediu prielnic si de a ajuta salariatii care isi doresc salariul inainte de data stabilita pentru primirea lui, SG GSC poate acorda un avans de pana la 50% din salariul net.

2.6.1.1.11 REVIZUIRI SALARIALE

SG GSC efectueaza o data pe an revizuiri salariale in functie de performantele salariatilor si a bugetului alocat. In plus, SG GSC poate efectua si revizuiri salariale individuale pentru a stimula salariatii sa isi efectueze atributiile cat mai bine, potrivit art. 35, alin. 1 din Regulamentul intern:
Nu in ultimul rand, SG GSC, ca urmare a negocierilor colective purtate in data de 12 decembrie 2017 cu reprezentantii salariatilor, a decis acordarea unui spor de impact fiscal, incepand cu 1 ianuarie 2018, pe perioada cat este in vigoare OUG 79/2017. Acest spor fiscal este inclus in salariul lunar brut al angajatilor.

2.6.1.1.12 DREPTURI SALARIALE SUPLIMENTARE SI BENEFICII

SG GSC poate sa acorde salariatilor ajutoare sociale in bani in situatii sociale speciale cum ar fi nasterea copiilor, casatoria, ajutor pentru boala incurabila etc, conform art. 37, alin. 2 din Regulamentul Intern. De asemenea, SG GSC poate acorda si alte beneficii standard, personalizate sau drepturi salariale suplimentare in functie de nevoile individuale ale salariatilor si practicile din domeniu.

2.6.1.1.13 ZILE LIBERE CU PLATA

SG GSC acorda angajatilor zile libere cu plata, conform art. 38 din Regulamentul intern, dupa cum urmeaza:

* ) Punctele f) si g) de mai sus au fost in vigoare pentru vaccinarea pe durata starii de alerta, care a fost in vigoare pana la data de 8 martie 2022 inclusiv.
De asemenea, modificarile aduse legii concediului paternal se aplica de drept in cadrul SG GSC, indiferent daca modificarile au fost operate si in cadrul Regulamentului intern sau nu.

 

2.6.1.1.14 PROTECTIA MATERNITATII

SG GSC introdus in Regulamentul intern prevederi speciale legate de protectia maternitatii si a stabilit drepturile de care acestea se bucura in ceea ce priveste repaosul, evitarea muncilor daunatoare, etc.
In plus, angajatele gravide care nu pot indeplini durata normala de munca, din motive proprii de sanatate sau a fatului, beneficiaza de reducerea cu o patrime a duratei normale de munca, cu mentinerea veniturilor salariale. De asemenea, angajatele gravide pot lucra in regim exclusiv de telemunca pe durata sarcinii.

2.6.1.1.15 CERERI INDIVIDUALE SI RECLAMATII ALE ANGAJATILOR

Din dorinta de a facilita procesul privind cererile individuale si reclamatiile angajatiilor, precum si cu scopul de a incuraja salariatii sa sesizeze SG GSC cu orice eventuale nereguli, SG GSC a adoptat, in Regulamentul Intern, o procedura de solutionare a reclamatiilor.

2.6.1.1.16 HARTUIREA LA LOCUL DE MUNCA SI RAPORTAREA NEREGULILOR (WHISTLEBLOWING)

SG GSC garanteaza fiecarui angajat dreptul la un loc de munca lipsit de acte de hartuire morala. In plus, SG GSC se obliga sa ia orice masuri necesare pentru a preveni si combate hartuirea morala la locul de munca, iar angajatii vinovati de fapte de hartuire morala inteleg si accepta dreptul SG GSC de a actiona in consecinta pentru a limita/elimina efectele negative ale acestui tip de hartuire, prin orice mijloace permise
de lege proportional cu gravitatea faptei. Oricine se afla intr-o pozitie de coordonare sau management si care observa sau are cunostinta de violarea politicii companiei privind hartuirea (chiar daca a fost sau nu facuta o plangere in acest sens), are obligatia sa raporteze situatia la Departamentul Resurse Umane sau Directorului General.
Compania se obliga sa examineze prompt orice plangere de hartuire primita de la oricare dintre angajati si sa ia masurile necesare in aceste circumstante, pana la incetarea contractului de munca/colaborarii. Confidentialitatea partilor implicate va fi respectata, pe cat posibil. Raportarea neregulilor (‚Whistle Blowing’)
SG GSC, ca parte a Grupului Société Générale garanteaza, de asemenea, respectarea dreptului de a „raporta nereguli” („whistle blowing”), care permite raportarea oricarei probleme care ar putea constitui o incalcare a normelor interne, legale, sau standardele de reglementare care trebuie raportate, pe langa raportarea pe linie directa sau functionala.

Dreptul de a „raporta nereguli” poate fi exercitat de orice salariat in moduri diferite dupa cum urmeaza:
➢ utilizand linia de raportare directa sau functionala (indirecta) a angajatului sau raportand direct la Departamentul de Conformitate local reprezentat de catre ofiterul sef de conformitate local („CCO”) prin scris la adresa de e-mail locala: report-anonymous.eur@socgen.com ;
➢ daca aceste metode de comunicare nu sunt adecvate, atunci angajatii pot „raporta nereguli” direct la Directorul de conformitate al Grupului, prin intermediul mecanismului de raportare a neregulilor disponibil pe site-ul extern al SG. Acest mecanism este o platforma securizata bazata pe web, cu protectie pentru datele cu caracter personal si conditii stricte de confidentialitate.

Grupul protejeaza denuntatorii garantand confidentialitatea stricta a identitatii lor, in special impotriva
riscului de represalii sau sanctiuni. Procedura de whistle blowing respecta prevederile Legii 361/2022 privind protectia avertizorilor in interes public.

2.6.1.2 COMBATEREA CORUPTIEI SI A DARII DE MITA

2.6.1.2.1 CODUL DE CONDUITA PROFESIONALA/OBLIGATII DE CONFORMITATE

SG GSC solicita angajatilor sai sa respecte Codul de Conduita al grupului Societe Generale din care face parte. Angajatii au responsabilitatea de a mentine integritatea si reputatia SG GSC prin respectarea Codului de Conduita a Grupului.

Codul Conduita a Grupului SG descrie:
➢ valorile si angajamentele Grupului Societe Generale in relatie cu angajatii, clientii, investitorii, furnizorii si tara in care isi desfasoara activitatea;
➢ angajamentele colective si individuale.

Codul Conduita al Grupului SG contribuie la stabilirea si mentinerea relatiilor de durata bazate pe transparenta, incredere, expertiza si respect, prevenirea conflictului de interese, combaterea spalarii banilor si a finantarii terorismului, protectia informatiilor si a datelor personale, incurajarea diversitatii, respectarea vietii private, dezvoltarea profesionala, dezvoltarea economica si sociala a tarii pe a carei piata este prezent.
Instructiunea referitor la „Combaterea Coruptiei in Grupul Societe Generale” si „Codul privind combaterea coruptiei si a traficului de influenta” (Codul anticoruptie SG) stabilesc normele de conduita aplicabile Societe Generale GLOBAL SOLUTION CENTRE SA in ceea ce priveste prevenirea coruptiei.
Combaterea coruptiei in sectorul public si privat reprezinta un obiectiv major in Romania si la nivel international. Compania Societe Generale GLOBAL SOLUTION CENTRE S.A., ca parte a Grupului Societe Generale, se angajeaza sa isi desfasoare activitatile cu cea mai mare integritate si transparenta si sa respecte legile si reglementarile anti-coruptie in vigoare in toate tarile in care opereaza, avand in vedere
elementul extrateritorial al unor legi.
Angajatii au responsabilitatea de a lua la cunostinta si de a aplica in activitatea zilnica valorile si angajamentele colective si individuale ale
➢ Codului de Conduita Profesionala a Grupului;
➢ Instructiunii referitor la Combaterea Coruptiei in Grupul Societe Generale;
➢ Codul privind combaterea coruptiei si a traficului de influenta.

Procedurile si practicile SG GSC nu asigura doar conformitatea cu legislatia, regulamentele, regulile si codurile aplicabile, ci si faptul ca SG GSC respecta cele mai bune practici profesionale si cele mai inalte standarde etice, ceea ce inseamna mai mult decat ce este stipulat prin cerintele de reglementare.
Pentru a contribui la respectarea acestor prevederi si standarde, SG GSC a implementat un program anticoruptie care are la baza:
➢ Codul de conduita SG si Codul anticoruptie SG;
➢ Cartografierea riscurilor: SG GSC, ca parte a grupului de companii Societe Generale, realizeaza o evaluare a expunerii sale la riscul de coruptie cu scopul de a determina masuri adecvate de reducere a acestuia;
➢ Constientizarea si pregatirea angajatilor: SG GSC curseaza periodic angajatii sai in ceea ce priveste riscurile de conformitate, inclusiv riscul de coruptie. SG GSC efectueaza comunicari periodice si organizeaza cursuri in format electronic (e-learning) si instruire in persoana (sala de clasa), tinand cont de nivelul de expunere al angajatilor la diferitele riscuri. Participarea angajatilor la aceste cursuri este monitorizata permanent;
➢ Implementarea unui sistem de control: ca parte a grupului Societe Generale, SG GSC aplica controale menite sa asigure respectarea procedurilor si proceselor interne;
➢ Procesul de „cunoastere” al tertilor: in relatia cu entitatile terte cu care colaboreaza (furnizori, prestatori de servicii, parteneri etc.). SG GSC aplica masuri de diligenta menite sa identifice potentiale riscuri, printre care si riscul de coruptie;
➢ Clauze contractuale: SG GSC a implementat in contractele cu entitatile terte cu care colaboreaza clauze contractuale care prezinta asteptarile SG GSC de la acestia in ceea ce priveste lupta impotriva coruptiei, responsabilitatea sociala si de mediu precum si respectarea valorilor Codului de Conduita al Grupului SG;
➢ Politica cu privire la cadouri, mese de afaceri si evenimente externe: SG GSC aplica reguli conforme cu standardele etice ale Grupului SG pentru a se asigura ca astfel de potentiale situatii nu expun compania si angajatii sai la riscul de coruptie sau de conflict de interese;
➢ Politica de raportare nereguli: ofera posibilitatea tuturor angajatilor, furnizorilor, partenerilor de a notifica, fara teama de represalii sau sanctiuni, orice situatie cu care s-au confruntat sau despre care au informatii, daca au suspiciunea ca aceasta nu respecta regulile sau standardele etice SG
GSC sau prevederile legislatie nationale sau internationale aplicabila. Ca parte a acestui mecanism de raportare, Grupul Societe Generale a implementat o platforma de raportare online (accesibila atat in intern angajatilor Grupului cat si in extern). Grupul Societe Generale si implicit SG GSC protejeaza persoanele care raporteaza nereguli prin garantarea confidentialitatii stricte a identitatii lor;
➢ Raspunderea disciplinara: SG GSC are implementat un sistem disciplinar in conformitate cu legislatia locala in domeniul dreptului muncii care sa ii permite sa investigheze si sa sanctioneze eventuale comportamentele necorespunzatore si incalcari ale politicilor si procedurilor interne.

2.6.1.2.2 DONATII GUVERNAMENTALE SI POLITICE

SG GSC isi mentine independenta fata de orice apartenenta politica si se abtine de la sprijinirea oricarei organizatii sau activitati politice prin cadouri sau subventii. Respecta angajamentele angajatilor sai, care, in calitate de cetateni, doresc sa participe activ la afacerile publice, cu toate acestea, se asteapta ca angajatii sa nu implice SG Group sau orice sucursale ale sale in activitatile lor publice.

2.6.1.3 POLITICA DE CONFIDENTIALITATE

SG GSC a implementat politici privind confidentialitatea datelor si a informatilor din cadrul activitatii sale pentru preintampina eventuale pagube si actiuni legale impotriva sa.
Este important ca orice informatie primita de la clienti (in special informatiile interne) sau orice informatie confidentiala aflata in posesia angajatului sa fie folosita cu cel mai inalt grad de confidentialitate. Orice informatie confidentiala trebuie sa fie comunicata persoanelor doar pe baza „necesitatii de a o cunoaste”.
Informatiile trebuie marcate clar in consecinta. Toti angajatii trebuie sa aiba grija si sa depuna eforturile necesare de prevenire a scurgerilor de informatii, fie ele in mod accidental sau in alt fel.
Regulamentul intern detaliaza atat masurile si procedurile in care se respecta confidentialitatea datelor, dar si sanctiunile in caz de nerespectare.

2.6.1.4 PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL SI A VIETII PRIVATE CA ELEMENT COMPONENT
AL DREPTURILOR FUNDAMENTALE ALE OMULUI

Ca urmare a intrarii in vigoare a Regulamentului UE Nr. 679/2016 si a Legii 190/2018 de implementare a caluzelor deschise din cadrul Regulamentului, SG GSC a demarat proiectul de implementare a noilor prevederi legale, in vederea aducerii la un nivel de conformitate a masurilor deja existente in cadrul acestei companii, avand ca scop protectia datelor cu caracter personal si a vietii private. Data fiind calitatea SG GSC de Operator de date cu caracter personal asupra datelor si informatiilor apartinand angajatilor si candidatilor sai precum si cea de Persoana Imputernicita pertru datele si informatiile gestionate de clientii sai persoane juridice, SG GSC a implementat o serie de masuri tehnice si organizatorice printre care se regasesc:
➢ Politica pentru protectia simanipularea datelor cu caracter personal aplicabila intregului personal;
➢ Actualizarea Regulamentului de Ordine Interioara prin includerea obligatiilor angajatilor in ceea ce priveste protectia datelor cu caracter personal;
➢ Instructiuni de lucru in vederea stabilirii modalitatii de implementare la nivel intern a masurilor necesar a fi adoptate in cazul depistarii unui incident cu privier la securitatea si protectia datelor cu caracter personal;
➢ Proceduri interne pentru asigurarea securitatii informatiilor, aplicabile intregului personal SG GSC;
➢ Informarea intregului personal SG GSC cu privire la modalitatea, scopurile si datele cu caracter personal prelucrate de catre SG GSC in executarea contractului, in vederea respectarii unor obligatii legale sau in vederea aducerii la indeplinire a intereselor legitime ale SG GSC;
➢ Instructiune de lucru cu privire la determinarea si echilibrarea interesului legitim al SG GSC in comparatie cu drepturile fundamentale ale persoanelor vizate;
➢ Instructiune de lucru cu privire la la asigurarea stergerii datelor cu caracter personal de catre SG GSC Romania, atat in calitatea sa de Operator, cat si in calitatea sa de Persoana Imputernicita;
➢ Instructiune de lucru cu privire la determinarea perioadei necesare prelucrarii si stocarii (retentia) datelor cu caracter personal necesar a fi prelucrate pentru indeplinirea scopurilor avute in vedere de Responsabilii de Proces din cadrul SG GSC Romania;
➢ Registrul Operatiunilor de Prelucrarea Datelor;
➢ Evaluari de impact asupra operatiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal pentru acele operatiuni ce intrunesc cerintele Regulamentului European sau pe cele stabilite prin Decizia ANSPDCP;
➢ Informarea anterioara a personalului cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, ori de cate ori sunt implementate procese sau proiecte noi avand scopuri diferite fata de cele avute in vedere initial, urmata de colectarea consimtamantului persoanelor vizate ori de cate ori acesta reprezinta temeiul legal al prelucrarii;
➢ Implementarea masurilor necesare in vederea asigurarii posibilitatii persoanelor vizate de a isi exercita drepturile cu privire la protectia datelor cu caracter personal printre care: numirea unui Ofiter pentru protectia datelor cu caracter personal, desemnarea unei echipe responsabile cu solutionarea cererilor de acces sau stergere a datelor cu caracter personal;
➢ Implementarea obligativitatii angajatilor SG GSC de a consulta Ofiterul pentru protectia datelor cu privire la orice proiect ce se doreste a fi implementat si care implica prelucrarea datelor cu caracter personal in vederea stabilirii masurilor necesare asigurarii conformitatii operatiunii de prelucrare cu prevederile legale aplicabile in aceasta materie;
➢ Implementarea masurilor stabilite de articolul 28 din Regulament cu privire la totalitatea relatiilor contractuale precum si a garantiilor necesare realizarii unui transfer conform catre state din afara UE;
➢ Implementarea unui set de Key Risk Indicators prin intermediul carora sa se poata monitoriza cu eficienta respectarea prevederilor legale, cu precadere a celor din Regulament precum si implementarea unui set de controala operationale si manageriale dedicate obligatiilor stabilite in sarcina Operatorilor de catre Regulament.

2.6.1.5 POLITICA DE SECURITATE SI DE PROTEJARE A PROPRIETATII

SG GSC a implementat anumite reguli privind protejarea securitatii proprietatilor SG GSC ce trebuie respectate. Regulile vizeaza conduite de acces, asigurarea securitatii cladirii politica de vizitatori etc.

2.6.1.6 EFECTELE MASURILOR ANTI-CORUPTIE

Masurile Anti-Coruptie au ca efect:
• Punerea in aplicare efectiva a procedurilor de control care vizeaza minimizarea riscurilor de coruptie;
• Identificarea elementelor si scenariile de risc din activitatile companiei, cu scopul de a preveni implicarea sau asocierea companiei cu elemente care ar putea conduce la coruptie;
• Crestearea nivelui de constientizare in randul angajatilor sau partenerilor SG asupra riscului de coruptie, precum si informarea referitor la standardele de conduita etica in afaceri adoptate de Grupul SG, inclusiv despre masurile anticoruptie existente;
• Crearea unui climat care prioritizeaza respectarea legislatiei in vigoare si oferirea posibilitatii oricaror persoane sa notifice SG GSC asupra oricaror potentiale incalcari ale normele de etica si anticoruptie.

2.6.1.7 PRINCIPALELE RISCURI ANTI-CORUPTIE

SG GSC Romania, ca parte a Grupului SG, a implementat masuri de diligenta menite sa reduca riscul de coruptie aferent activitatilor in care este implicata. Riscul de coruptie sau trafic de influenta poate aparea intr-o mare varietate de activitati si situatii.
Urmatoarele situatii, care nu sunt exhaustive, ilustreaza exemple ale cazurilor cu care SG SC s-ar putea confrunta:
• Primirea cadourilor de afaceri sau invitatii de ospitalitate pot fi considerate ca find acte de curtoazie in Romania, insa aceasta practica necesita vigilenta sporita din partea SG GSC pentru a ne asigura ca aceasta nu expune compania la riscul de coruptie sau conflict de interese. In acest sens, SG GSC a implementat o Politica cu privire la cadouri, mese de afaceri si evenimente externe care impune reguli stricte angajatilor SG GSC.
• Intrarea in relatii comerciale cu terte parti, trebuie realizata avand in vedere nu numai criterii comerciale si tehnice, dar si criterii de etica si reputatie. Asocierea SG GSC cu entitati care adera la aceleasi valori etice si de business ca ale Grupului SG contribuie la mentinerea reputatiei companiei si a increderii si previne expunerea companiei la riscuri legale.

2.6.1.8 MASURI DE REAL ESTATE SI ASSET MANAGEMENT

SG GSC Romania continua proiectele incepute in 2021:
➢ Implementarea unor masuri administrative in vederea subinchirerii spatiilor detinute in posesie de catre Companie si neutilizate; si
➢ Cladirea Campus 6.3., aleasa si utilizata de catre SG GSC Romania, este certificata Platinum LEED si Gold WELL. In plus, se calibreaza continuu spatiul de lucru pentru colegii cu nevoi speciale.

2.7 CSR

Responsabilitatea Sociala Corporativa (CSR) are ca obiectiv ameriorarea relatiilor dintre colegi si in raport cu compania, dar si in relatia cu terti, inclusiv din perspectiva impactului asupra mediului inconjurator.
Politicile de CSR au aplicabilitate in toate departamentele companiei, ca de exemplu, departamentul de resurse umane are un rol principal in gestionarea perspectivei sociale, a drepturilor omului, diversitate, echitate si incluziune. In ceea ce priveste impactul activitatilor noastre asupra mediul inconjurator, avem obiective de grup pentru a reduce acest impact. Grupul Societe Generale este angajat sa joace un rol
principal in zona de schimbari climatice, prin consortiul de banci intrenationale „Net Zero Banking Alliance” pentru limitarea efectelor si adaptarea la conditii noi cu fenomene meterologice extreme, in special prin atingerea de neutralitate pe emisii de gaze cu efect de sera pana in 2050.
In scopul promovarii de catre SG GSC a responsabilitatii sociale corporative la extern, in special pentru comunitati locale vulnerabile, SG GSC doreste sa-si incurajeze salariatii sa participe la diverse actiuni specifice. In acest caz, conform Legii 78/2014 privind reglementarea activitatii de voluntariat in Romania, angajatii SG GSC pot participa la activitati de interes public desfasurate in folosul altor persoane sau al
societatii, organizate de catre persoane juridice de drept public sau de drept privat, fara remuneratie, individual sau in grup.

Activitatile de interes public, care au ecou in strategia de grup si se aplica local prin SG GSC Romania, reprezinta activitati in domenii precum:
➢ educatie si cercetare;
➢ sportul si recreerea;
➢ dezvoltarea sociala;
➢ protectia mediului;
➢ sanatatea si asistenta sociala;
➢ activismul civic;
➢ drepturile omului;
➢ ajutorul umanitar si/sau filantropic; sau
➢ dezvoltarea comunitara.

Organizatia-gazda, cea care organizeaza si administreaza activitatile de voluntariat, este o persoana juridic de drept public sau privat, fara scop lucrativ („ONG”). In baza politicilor si a directiilor de CSR grupului Societe Generale, aplicabile tuturor companiilor din acest grup, SG GSC colaboreaza cu ONG-uri in vederea efectuarii activitatilor de voluntariat de catre salariati, asumandu-si exclusiv obligatia de informare despre obiectul ONG-ului, activitatile ce urmeaza a fi prestate, locul, data, programul etc. SG GSC are doar un rol de intermediere intre ONG si angajatul-voluntar, incheierea contractului de voluntariat fiind atributul exclusiv al salariatului si al ONG-ului. Este interzis ca SG GSC sa isi conditioneze angajatii sa efectueze activitati de voluntariat deoarece astfel de activitati au la baza decizia liber consimtita a voluntarului.
Corporatiile multinationale, inclusiv cele prezente in Romania, au inceput sa se pozitioneze din ce in ce mai mult ca agenti ai schimbarii, in principal in doua directii majore: corectarea inegalitatilor sociale din perspectiva diversitatii si incluziunii in echipe, cat si activitati destinate protectiei mediul inconjurator.
In acest scop, construirea unor strategii de afaceri rezistente nu este suficienta. Ceea ce este necesar este o flexibilitate si o implementare rapida a actiunilor de responsabilitate sociala corporativa (CSR), atat in cadrul intern al unei companii, in oferta sa de produse si servicii, cat si printr-un sprijin multilateral pentru comunitatile externe. Aceste dimensiuni au inceput sa ne remodeleze peisajul economic si sunt un vestitor al realizarii unei vieti prospere si demne pentru intreaga societate, si bineinteles, in cadrul limitelor planetei. Perceptia unui conflict aparent intre conceptele de durabilitate si progres economic s-a schimbat, durabilitatea devenind o conditie sine qua non pentru progres.
Pentru a sublinia potentialul companiilor noastre, al grupului nostru, al partenerilor nostri globali, cat si al sectorului privat mai larg, un studiu1 a comparat veniturile din 2017 si a aratat ca 69 dintre cele mai bogate 100 de entitati de pe planeta sunt corporatii, nu guverne. Cand vine vorba de primele 200 de entitati, decalajul dintre corporatii si guverne devine si mai pronuntat, 157 fiind corporatii. Miza este mare, iar
sustenabilitatea este primul si ultimul nostru rol uman, pentru a oferi conditii de viata propice si generatiilor viitoare. Prin CSR stabilim si extindem increderea in oameni, dobandim si impartasim experienta cu partile interesate. Formarea pe CSR este esentiala pentru noi, si face parte din curicula.

1 https://www.globaljustice.org.uk/news/2018/oct/17/69-richest-100-entities-planet-are-corporations-notgovernments-figures-show

Specialistii, colaboratorii si voluntarii CSR din SG GSC Romania (cunoscuta anterior sub numele de SG EBS) au intensificat activitatile, au gasit alternative la actiunile fizice si au pastrat un nivel ridicat de energie atunci cand au adaptat activitatea la un cadru de afaceri mai responsabil. Din 2021, compania organizeaza
Luna CSR in iunie, cu o suita de activitati reprezentative pentru domenile adiacente CSR. Tema aleasa in 2022 a fost „Inspiring Care, Connections and Communities” si s-a contural sub tag-ul #feelresponsible.
Intrebarile pe care ni le vom pune in continuare sunt: Am realizat ceea ce ne-am propus? Ce lectii putem trage din actiunea noastra colectiva de CSR de pana acum? Ce impact dorim sa generam in urmatorii ani, inclusiv prin servicii? Este foarte important sa ramanem deschisi la noutatea CSR, si sensibili la impactul pozitiv pe care compania noastra din Romania, compania sora din India, si grupul Societe Generale il aduc societatii noastre.

2.7.1 POLITICILE DE RESPONSABILITATE SOCIALA CORPORATISTA

Nivelul de responsabilitate sociala corporativa (CSR) a companiilor este adesea masurata prin formula ESG (Environmental, Social and Governance). Informatiile ESG ofera transparenta in administrarea unei companii dar si asupra angajamentului de CSR in timp. La SG GSC Romania, promovam o gama larga de subiecte CSR, menite sa imbunatateasca relatia interumana in raport cu angajatii, cu compania, in special prin diversitate, echitate, bunastare mentala si incluziune.
Ne preocupa impactul pe care il avem asupra mediului si a climei, si consideram oportunitati si in zona de IT, dar si in administratia cladirii unde functionam. Consumul de energie dar si sursa acestei energii, cat si volumul de deseuri generate sau apa consumata sunt o preocupare periodica. Din 2023, o contributie strategica la ambitia globala, este creionata de intentia de a crea o practica ESG pentru a calibra serviciile
existente la obiectivele stricte de responsabilitate a grupului, dar si de a stimula creativitate si inovatia pentru servicii noi cu impact ESG.
Consideram ca am incorporat inca din anii precedenti politica de CSR in ADN-ul nostru de companie, iar acest fapt este datorat in egala masura ultimilor doi CEO ai companiei, ai echipei ExCo, Ambasadori si colegi entuziasti din fiecare departament. Este important de mentionat ca exista o guvernanta CSR cu reprezentant in ExCo-ul companiei, si de o echipa de colegi care contribuie cu timp si idei la obiectivele de CSR, in plus fata de munca lor de baza. Aceasta formula de contributie, acceptata in prealabil cu ierarhia fiecaruia, este dinamica si incarcata cu pasiunea si dorinta noastra de a imbunatati confortul in companie.

In 2022, strategia de CSR s-a axat pe 3 directii:
– Mediu concurential echitabil, in primul rand prin promovarea politicilor de diversitate si incluziune;
– O planeta, o casa, pentru protejarea mediului inconjurator; si
– Acceleram cu impact, prin voluntariat si conectatea autentica la comunitatile vulnerabile din jurul nostru. In plus, ne-am consultat pentru gasirea de solutii de servicii cu impact ESG.

Din 2023, am recalibrat strategia pentru 2025, aceasta fiind orientata pe:
– Experiente unice (#EXP) – cu subiecte ca mobilitate interna, bunastare si voluntariat;
– Diversitate, Echitate si Incluziune – interesant de mentionat ca SG GSC Romania a limitat diversitatea la 70%, unde ponderea procentului de femei este cea mai mare, pentru a pastra un echilibru de minim 30% barbati in contextul de lucru; si
– Reducerea amprentei de dioxid de Carbon, Serviciile ESG, existente si potentiale noi, sunt coordonate alaturi de echipa din India, printr-un mecanism independent de guvernanta cu reprezentatii departamentelor care au intr-o perioada data, cea mai mare miza strategica de a calibra sau dezvolta capabilitati noi. Ca exemplu, subiectele de #EXP sunt mentionate aici:

 

2.7.2 DIVERSITATE SI INCLUZIUNE

Politica de diversitate a SG GSC Romania urmareste inlaturarea tuturor stereotipurilor si crearea unei culturi complet incluzive, indiferent de gen, nationalitate, varsta, religie, etnie, orientare politica sau orice alt fel de considerente. Neacceptarea oricarei forme de discriminare nu numai in procesul de selectie a viitorilor angajati dar si in cadrul proceselor interne de promovare si dezvoltare personala, este transpus in diverse masuri si controale frecvente, insotit de multiple actiuni de constientizare adresate angajatilor, ca de exemplu conferinte cu titlu informativ sau programe de formare.
Din 2022 s-a introdus obligatia ca fiecare coleg nou sa parcurga o formare digitala despre diversitate si incluziune la locul de munca, identificabil la nivel intern cu „126773 – Diversity & Inclusion at the workplace”. Scopul este de a anunta de la inceput cultura organizationala si de a preveni comportamentele neadecvate (discriminare, presiune psihologica sau emotionala, „bullying”). Intreg personalul nostru are la dispozitie si un canal securizat prin care pot semnala, in mod anonim (inlaturand astfel riscul unei posibile repercusiuni), astfel de situatii ce vor fi investigate si tratate de o echipa impartiala.
In plus, colegilor noi care doresc si aleg sa devina aliati ai comunitatii LGBTQ+, li se ofera si obiecte, ca de exemplu cani sau snururi pentru cardul de acces inscriptionate cu elemente specifice pentru a inlatura discriminarea pe baza de orientare sexuala. Chiar si toaletele sunt viu colorate in culorile curcubeului, ceea ce sublinieza diversitatea noastra. Ca o afirmatie a sustinerii noastre in zona de LGBTQ+, pe 17 mai SG GSC Romania a proiectat curcubeul pe fatada cladirii Campus 6.3, pozitionandu-se astfel, vizual si public, ca aliati si solidari de ziua internationala impotriva Homofobiei, Bifobiei si Transfobiei. Ne-am angajat sa continuam aceasta proiectie si in 2023.
Cum si 3 decembrie a fost proclamata de ONU ca ziua internationala a Persoanelor cu Dizabilitati, SG GSC Romania s-a angajat din 2022 sa proiecteze si culoarea mov pe cladirea Campus 6.3, pentru sustinerea colegilor in situatie de dizabilitate medicala temporara sau permanenta. Si acest moment este unul special pentru noi, si sarbatorim astfel atmosfera colegiala si de sustinere a diversitatii noastre individuale si unice.
Colegii care se afla in situatie de handicap beneficiaza de 5 zile libere pe an suplimentare, iar programul de munca se poate adapta si in functie de nevoia individuala. In plus, acestia au posibilitatea de a lucra 100% in regim de telemunca. Am adaptat si zona de lucru pentru colegii cu nevoi specifice, in principal pentru software, alte elemente IT si de mobilier, pentru a putea veni la birou atunci cand isi doresc. Avem un parteneriat cu AMAIS, un ONG care se ocupa de acest subiect si care ne consiliaza. Din 2023 vom lansa si o academie pentru persoane in situatie de handicap, in special pentru (re)insertie profesionala.
Actiunile anti-discriminatorii din cadrul companiei au fost deasemenea potentate printr-un angajament public de respectare a valorilor de incluziune si diversitate, prin semnarea la inceputul anului 2020 a Cartei Diversitatii, si prin suport financiar pana in 2022. Carta este o initiativa desfasurata la nivel European ce isi propune crearea unui mediu de lucru deschis in entitatile legale din Romania.
Comunicarea pe aspecte de diversitate si incluziune se imbunatateste in fiecare an, angajatii avand la dispozitie o pagina de Intranet dedicata, cu informatii utile, resurse diverse si initiative interne. De asemenea, orice angajat in cadrul companiei, este informat prin sesiuni specifice asupra politicii noastre, in special in fiecare marti, cand mesajul de CSR este programat.

2.7.3 DIVERSITATEA DE GEN

SG GSC Romania nu tolereaza nicio forma de discriminare sau comportamente partinitoare, promovand o cultura a diversitatii si incluziunii prin:
➢ Regulamentul de ordine interioara si politicile companiei, prin formularea explicita a obligativitatii principiului nediscriminarii si al eliminarii oricarei forme de incalcare a demnitatii si egalitatea de sanse in tratament intre barbati si femei;
➢ Transmiterea mesajului nediscriminarii si al egalitatii de sanse de gen prin campanii repetate de comunicare catre toti angajatii companiei si partenerii SG GSC Romania;
➢ Aplicarea politicilor de tratament corect, nediscriminant in cadrul companiei, cat si in afara acestea, in relatia cu candidatii externi;
➢ Promovarea egalitatii de gen prin activitati sustinute de CSR, coordonate sub umbrela unui program dedicat diversitatii si incluziunii;
➢ Combaterea prejudecatii ca anumite domenii sau activitati sunt destinate mai degraba barbatilor si incurajarea femeilor sa acceseze oportunitati profesionale in aceste domenii;
➢ Participarea la evenimente destinate incluziunii socio-profesionale (Women in tech);
➢ Activitati in parteneriat cu asociatia Capital Filles prin care adolescentele din liceele din Bucuresti sunt incurajate sa isi continue studiile si sa isi construiasca cariera;
➢ Dezvoltarea unei culturi a incluziunii in care toti angajatii se simt respectati, tratati corect si in care li se asigura un echilibru al vietii profesionale cu cea personala prin conferinte online.

Beneficii includ:
➢ Parintii care se intorc din concediu parental pot beneficia de un an de telemunca;
➢ Salariu este ajustat la intorcerea angajatului dupa concediul parental;
➢ Tatii beneficiaza de 20 de zile suplimentare dupa intoarcerea din concediul parental (in limita a 3 luni dupa nasterea copilului);
➢ Fiecare parinte primeste un cadou simbolic (contravaloarea a 100 EUR);
➢ La cerere, sesiuni de consiliere sunt organizate pentru noii parinti; si
➢ Politica noastra de diversitate si incluziune ne obliga moral sa avem in vedere si sa includem profile diverse in planul de succesiune pentru pozitii de leadership si management.

2.7.4 ECHILIBRUL INTERGENERATIONAL

SG GSC si propune sa construiasca si sa promoveze o cultura incluziva la nivel de lucru multigenerational, mai precis pentru a atrage, pastra si dezvolta angajati de toate varstele si pentru a combate discriminarea pe criterii de varsta la locul de munca. Trei piloni stau la baza acestei initiative, si anume:
➢ Structura: procese eficiente care faciliteaza incluziunea, diversitatea si creeaza rezultatele dorite (recrutare, procesul de integrare in companie, procesul de management al performantei, procesul de training si dezvoltare);
➢ Mod gandire deschis la diversitate, incluziv, orientat catre colaborare si practici orientate catre antrenarea si cultivarea acestui mod de gandire in intreaga organizatie; si
➢ Modele in organizatie de incluziune si diversitate.

Beneficii includ:
➢ Acordarea unui numar suplimentar de 5 zile libere pe an ce pot fi folosite de angajatii 45+ la nevoie;
➢ Inscrierea voluntara in cadrul unor sesiuni de consiliere pentru persoanele ce se apropie de varsta de pensionare.

2.7.5 ECHILIBRUL INTRE VIATA PERSONALA SI VIATA PROFESIONALA

SG GSC Romania doreste sa ofere angajatilor sai un echilibru intre viata profesionala si viata personala, in dorinta de a elimina stresul la locul de munca si de a scadea riscul de burnout. Incepand cu luna Martie, 2020, toti angajatii au avut posibilitatea sa lucreze permanent de acasa, pentru a evita astfel riscul imbolnavirii cu virusul COVID (inainte perioadei de pandemie, angajatii putand oricum opta pentru telemunca timp de 2 zile pe saptamana). Din 2022, s-a revenit la obligatia de a lucra o zi pe saptamana de la bioru, in ideea revederii colegilor, de a recrea atmosfera colegiala si armonioasa de birou.
Compania face eforturi sa reduca factori precum prelungirea orelor de lucru sau sa creasca nivelul de flexibilitate orelor de program, chiar si pentru acea zi de birou.
Suplimentar, o serie de alte initiative au fost lansate in vederea mentinerii unei vieti sanatoase a angajatilor, atat din punct de vedere fizic cat si psihologic:
➢ Linie de suport psihologic aflata la dispozitia tuturor angajatilor, 24/24;
➢ Organizare de clase de wellbeing in cadrul virtual, „Use your brain to build your body”;
➢ Clase pentru bunastare financiara;
➢ Conferinte pe teme de nutritie sau aspecte precum depresie, stres, anxietate cu MindEducation;
➢ Campanii interne de constientizare asupra riscului cancerului de san sau sanatatii mentale;
➢ O zi libera pentru ziua de nastere a angajatului;
➢ O zi libera pentru fiecare copil minor;
➢ 100% telemunca pentru salariatele/salariatii care se intorc din concediu crestere copil pana cand copilul implineste varsta de 3 ani, respectiv 4 ani in cazul copilului cu handicap;
➢ Trei zile libere pentru aspecte administrative, si
➢ Concediu sabatic

2.7.6 PROTECTIA MEDIULUI INCONJURATOR

A. Impactul companiei asupra mediului inconjurator:

SG GSC Romania depune eforturi constante si investeste intr-o dezvoltare sustenabila a afacerii sale, prietenoasa cu mediul inconjurator, care urmareste sa-si limiteze emisiile de CO2 prin actiunile pe care le intreprinde. Astfel, pe parcursul anului 2022 compania a continuat mai multe programe dedicate protectiei mediului si dezvoltarii sustenabile si a dezvoltat proiecte noi in colaborare cu parteneri externi:

➢ Flux dedicat de reciclare selectiva a deseurilor pe spatiile de birouri care va fi reanalizat in 2023 (menajer/plastic/hartie/deseuri electronice/baterii);
➢ Carta achizitiilor sustenabile – comunicata si furnizorilor cu care compania colaboreaza;
➢ Contract reinnoit pentru flota de masini hibride cu emisii reduse de gaze cu efect de sera;
➢ Politica de calatorii de afaceri – limitarea calatoriilor intra si extracontinentale si eliminarea zborurilor la clasa business pentru calatoriilor de scurta durata;
➢ Eliminarea produselor din plastic de unica folosinta de pe toate spatiile de birouri;
➢ Utilizarea de produse de papetarie din hartie si/sau plastic reciclate;
➢ Activitati periodice de sustinere a mediului – plantare de copaci, strangere de gunoaie si curatarea naturii, ziua pamantului, ziua mediului;
➢ Campanii periodice de comunicare pentru incurajarea activitatilor individuale de protectie a mediului si reducere a emisiilor de carbon;
➢ Politica de utilizare a hartiei si imprimare a documentelor – limiteaza consumul de hartie/cerneala;
➢ Politica de utilizare a aplicatiilor informatice in cloud si reducerea consumului de energie electrica;
➢ Colaborare cu ONGuri pentru reintroducerea in circuitul de consum a echipamentelor electronice/pieselor de mobilier uzate (donatii catre scoli/biblioteci/autoritati locale etc).

Exemple de activitati emblematice pentru protejarea mediul inconjurator in 2022:
➢ Pe 25 martie am organizat o activitate „Digital Cleanup”, un efort de a sterge documente nefolositoare si de a adopta bune practici in comportamentul digital colectiv, cu sesiuni informative inainte de evenimentul propriu-zis;
➢ Pe 10 iunie am organizat un eveniment de voluntariat cu „Let’s Do It Romania” pentru 130 de colegi interesati sa adune deseuri de pe malul raului Arges;
➢ Pe 25 noiembrie am organizat o campanie pentru plantare cu „Viitor Plus” in satul Gheorghita, Prahova, pentru 200 de colegi doritori.

De asemenea, compania noastra este interesata de crearea si mentinerea unei culturi organizationale bazate pe protejarea si respectarea planetei, incurajand un comportament responsabil fata de mediu al angajatilor si colaboratorilor, atat in viata profesionala, cat si in viata privata, prin campanii dedicate si colaborari cu fundatii/asociatii specializate. Credem ca schimbarea comportamentelor individuale si de grup va contribui la o atitudine responsabila fata de planeta pe termen mediu si lung.

➢ Proiectul cu Viitor Plus – „Padurea Noilor Colegi”. Acest proiect este derulat printr-o organizatie non-profit cu o experienta de 15 ani in dezvoltarea de programe de antreprenoriat social si educatie pentru mediu. Acest concept de padure pentru noii colegi, se concretizeaza prin plantarea anuala a mediei noilor veniti in companie, si contribuie la cresterea suprafetei impadurite din sudul Romaniei. Viitor Plus planteaza paduri noi, aditionale, care altfel nu ar exista in zona rurala, acolo unde este mare nevoie de paduri si de beneficiile aduse de acestea.

Prin actiunile intreprinse si politicile implementate la nivel de companie, am contribuit la imbunatatirea urmatorilor indicatori cu impact asupra mediului si reducerii emisiilor de gaze cu efect de sera:

In 2022 comparativ cu anul anterior, 2021:
➢ Cantitatea de emisii generate de electricate a scazut cu 550 T CO2 prin cumpararea energiei verde, ceea ce inseamna ca am redus Scopul 2 al amprentei cu 51%, iar consumul de energie pentru angajat a scazut cu 26%
➢ Am reciclat si reutilizat peste 40% din cantitatea anuala de DEEE; si
➢ Am redus consumul anual de apa cu 27%.

B. Riscuri si impactul schimbarilor climatice asupra companiei:

O serie de riscuri pot fi identificate, ca de exemplu:
• Fenomenele meteorologice extreme generate de schimbarea climei pot produce secete si inundatii, ce duc la o instabilitate economica, insecuritate in privinta productiei de alimente, dar si alte forme de impact negativ. Romania a inceput sa inregistreze astfel de schimbari.
• Calduri extreme care pot afecta alimentarea cu energie a sistemelor informatice, cat si a infrastructurii cladirii, cu impact direct asupra rolurilor cheie de suport IT pentru aplicatii bancare.
• Aceste calduri extreme deja afecteaza perioada de timp in care se poate folosi pista de alergare de pe cladirea Campus 6.3, dedicata colegilor SG GSC Romania si altor companii din cladire.
• Fenomenele meteorologice cu cantitati extreme de precipitatii pot reduce prezenta colegilor in birou, ceea ce reduce si mai mult prezenta limitata de lucru in format deja hibrid.

2.7.7 IMPLICARE IN COMUNITATE

Societe Generale Global Solution Centre a organizat activitatea de responsabilitate sociala pe mai multe sub-domenii, precum dezvoltarea sustenabila, sustinerea unor ONG-uri si realizarea de activitati de sustinere a comunitatilor locale, diversitate si incluziune etc. Suntem o companie responsabila si acordam o atentie sporita zonei de CSR pentru ca doar impreuna putem construi un viitor mai bun.
In ceea ce priveste partea de sustinere a ONG-urilor si realizarea de activitati dedicate sprijinirii comunitatilor locale, unul dintre angajamentele majore asumate la nivel de companie este acela de a se implica activ in generarea unui impact pozitiv asupra mediului si asupra societatii. In acest sens, Societe Generale Global Solution Centre desfasoara o gama variata de proiecte si de initiative. Acestea sunt dezvoltate in zona „integrarii profesionale”, a „educatiei” sau a integrarii educationale prin sport de catre asociatiile neguvernamentale din Romania. De asemenea, un interes deosebit este acordat si zonei interventiilor locale in situatii de criza, pentru sustinerea grupurilor vulnerabile, zona in care sunt sprijinite initiativele dezvoltate in vederea cresterii sanselor la o viata mai buna si la incluziune sociala.

Cifre cheie in 2022:
➢ Bugetul de sponsorizare a fost de 430.000 EUR;
➢ Am contribuit cu 1.158 voluntari unici si, s-au inregistrat 1.741 de participari la astfel de activitati;
➢ Am sustinut 17 parteneri ONG pentru o serie de proiecte;
➢ Au fost implementate aproximativ 300 de initiative prin acesti parteneri; si
➢ Am sustinut peste 156.000 de beneficiari directi si indirecti.

Ca o buna practica, din 2022, am creat un comitet pentru sponsorizari, care se intalneste de doua ori pe an, si atunci cand este nevoie, pentru a :
– Contura strategia pentru sponsorizari si voluntariat;
– Decide partenerii si proiectele propuse.

Comitetul este alcatuit din CEO-ul companiei, COO, doi membrii ExCo alesi in functie de rolurile respective, dar si de sefii departamentelor de Comunicare si de CSR. Diversitatea acestui comitet este in 2022 de 65% femei si 35% alte nationalitati.

1. Colaborare cu Fundatia „World Vision Romania” in proiectul „Invat ce-i bine pentru mine!” si in proiectul „Comunitatea mea – Vocea tinerilor!” – si in 2022 am continuat initiative care au promovat integrarea sociala prin educatie pentru copii din zone rurale vulnerabile din tara, aflati in scoala gimnaziala. Copiii au invatat despre noi subiecte sau informatii noi despre lucruri complementare notiunilor invatate in scoala, precum drepturile si responsabilitatile pe care le au cum sa se implice in comunitatea din care fac parte. Notiunile si abilitatile noi au fost dezvoltate inclusiv cu ajutorul voluntarilor companiei, care s-au implicat ca traineri-profesori. Cursurile tinute au abordat teme precum: comunicare asertiva, vorbitul in public, personal branding, responsabilitatea financiara, mentinerea sanatatii, dezvoltare personala, despre bullying si cyberbullying etc.

2. Colaborare cu asociatia „ETIC- Simplon” in proiectul „Future Ready #3” care a continuat sa sprijine copii din zone urbane mici si rurale sa-si descopere pasiunile si abilitatile tehnice si digitale necesare formarii deprinderilor cerute in prezent si in viitor pe piata muncii, in paralel cu incurajarea acestora sa urmeze o cariera in IT. Cu ajutorul voluntarilor companiei si al profesorilor asociatiei au fost sustinute o serie de module pe tematici precum: „Cyber security”, „Educatie financiara”, „Inteligenta artificiala”, „Cariera si joburile viitorului (pasiuni, perspective de viitor, legalitate in online)” sau „Dezvoltare durabila (sustenabilitate, amprenta digitala, reciclare)”, dar si introducerea in teme precum programare in HTML/ CSS, Python.

3. Colaborare cu Fundatia Progress pentru sprijinirea proiectului „CODE Kids” – proiectul „CODE Kids” sia propus sa creeze o comunitate activa de copii, tineri si bibliotecari, care sa contribuie atat la dezvoltarea competentelor digitale ale copiilor, in special STEM: Science, Technology, Engineering, Mathematics, cat si la implicarea comunitatii. Acest sistem complex de formare si atelierele de competente digitale creeaza noi oportunitati pentru explorarea lumii digitale. Copii cu varste cuprinse intre 9 si 15 ani din mediul rural si din zonele urbane putin dezvoltate au fost incurajati sa se implice.

4. Colaborare cu asociatia „Cartea Daliei” in proiectul „Code Hero #4” – prin acest program copii din zone rurale si urbane au fost sprijiniti sa isi dezvolte abilitatile digitale pentru a avea sansa la o viata si un loc de munca mai bun in lumea tot mai digitalizata in care traim. Voluntarii Societe Generale Global Solution Centre s-au implicat activ, ca mentori sau ca profesori in activitatile educationale. Acesta este un parteneriat de lunga durata si util pentru educatie.

5. Colaborare cu Junior Achievement Romania in proiectul „Job Incubator” – este un program dedicat elevilor de liceu si studentilor, in alegerea unei viitoare profesii si in dezvoltarea abilitatilor necesare pentru integrarea pe piata muncii. Elevi din licee au venit in dialog cu angajati cu diferite specializari din companie despre job-urile lor, despre studiile si abilitatile necesare pentru construirea unei cariere intr-un anumit domeniu, despre principiile bunei colaborari dintre un angajat si angajator, despre cum trebuie sa te pregatesti pentru o anumita profesie, ce abilitati digitale si profesionale trebuie sa urmezi.

6. Colaborare cu AMAis (Asociatia Metodelor Alternative de Integrare Sociala) pentru sustinerea activitatilor din cadrul Clubului de Mobilitate Urbana Senseability – Clubul reprezinta o platforma de contact in cadrul caruia persoane cu deficiente de vedere si tipici (persoane fara deficiente de vedere) pun bazele unei comunitati care priveste incluziv orasul. Scopul este de a le dezvolta abilitatile si cunostintele persoanelor nevazatoare pentru o viata independenta, respectandu-le dreptul de a se educa si apoi de a profesa in domeniul ales.

7. Colaborare cu asociatia Techsoup intr-o noua editie a proiectului „Predau Viitor” – „Predau Viitor”, care s-a intins pe perioada decembrie 2021 – iunie 2022, cel mai renumit proiect din portofoliul Techsoup, este un program gratuit dedicat cadrelor didactice care doresc sa isi dezvolte cunostintele si abilitatile digitale, metodele de predare dedicate elevilor si care doresc sa inteleaga mediul IT, pentru a ramane la curent cu toate noutatile din acest domeniu aflat in permanenta dezvoltare. Este primul accelerator in predarea stiintelor informatice din Romania si un program multianual format din profesori de Computer Science, care sunt dispusi sa transforme invatamantul scolar public.

8. Colaborare cu asociatia „Ana si copiii” – pentru organizarea de campanii de donatii realizate in beneficiul copiilor din familii defavorizate aflati in grija asociatiei. Campania de donatie de rechizite scolare „#ScoalaPentruToti”, unde angajatii companiei s-au implicat in strangerea de rechizite, ghiozdane si lucruri folositoare studiului pentru ca cei mici sa fie bine pregatiti pentru activitea scolara.

9. Colaborare cu FDP – Protagonisti in Educatie, pentru programul „Letters to Santa” si a proiectului „Ready for the Future in Wonder-land”. De Craciun, colegii inscrisi primesc cate o scrisoare de la copiii inclusi in program, cu varste intre 4 si 15 ani, cu o lista de jucarii si lucrusoare folositoare dorite de acestia. Campania se deruleaza de cativa ani in compania noastra pentru o medie de 250 de copii pe an, si a fost de fiecare data intampinata cu mare interes. Proiectul „Ready for the Future in Wonderland” aduce o abordare educationala integrata conturata pentru sustinerea a 350 copiii inclusi in programele FDP si menita sa le creasca abilitatile, cunostintele si capacitatea de integrare in societate prin: dobandirea de abilitati de viata, dezvoltare de soft skills si abilitati pentru viitor, prin ateliere IT, activitati sportive, educationale, evenimente in comunitate, concurs lectura si cooperare intre ruralurban, la toate activitatile participand si copiii din Ucraina implicati deja in programele asociatiei.

10. Colaborare cu Crucea Rosie Romana – filiala sector 6 pentru implementarea unor activitati de sortare a donatiilor pentru refugiatii din Ucraina. Filiala Sector 6 a creat un sistem de colectare și reutilizare a hainelor donate in folosul familiilor nevoiase, care a fost adaptat, de la inceputul razboilui in tara vecina, la directionarea acestor haine familiilor refugiate din Ucraina. Voluntarii din compania noastra s-au ocupat de sortarea ajutorului.

11. Campania UNICEF pentru copiii din Ucraina – Compania noastra a organizat o strangere de fonduri, pentru a sustine programele UNICEF dedicate ajutorarii copiilor refugiati pe durata sederii lor in Romania, prin sustinerea infiintarii de centre Blue Dot, centre de asistenta a refugiatilor, amplasate la punctele de trecere a frontierei, dedicate ajutarii a aproximativ 10.000 de copii. Aceste centre sunt spatii prietenoase pentru copii, care inglobeaza servicii precum: reintregirea si reconectarea familiilor, birouri de informare si consiliere, spatii dedicate mamelor, bebelusilor si copiilor mici, terapie psihologica si prim-ajutor privind igiena, sanatatea si nutritia, precum si consiliere juridica de baza, servicii de consiliere pentru cazuri de violenta sau probleme de sanatate.

12. Campania pentru donare de sange sustinuta de echipa mobila de la Centrul de Transfuzie Sanguina Bucuresti – pana la sfarsitul anului 2022, compania noastra a derulat sase astfel de campanii, de doua ori pe an cu o medie de 80/ 90 de colegi pe sesiune. Echipa mobila de la centru a fost de fiecare data prompta sa raspunda cererii noastre, iar atmosfera din birou din acele zile a fost vesela, stiind la ce obiectiv national important au contribuit colegii.

13. Carta Diversitatii din Romania – urmeaza modelele de succes existente in alte state europene și are la baza un set de principii generale, asumate voluntar de catre semnatar cu scopul de a promova diversitatea, non-discriminarea, incluziunea si egalitatea de sanse la locul de munca. Prin semnarea Cartei, semnatarul se angajeaza public sa sprijine, sa protejeze si sa dezvolte diversitatea.

14. Colaborare cu Fundatia Inovatii Sociale Regina Maria in programul Marea Tzopaiala. Editia din 2022 a evenimentului caritabil anual a promovat conceptul de viata sanatoasa prin sport si nutritie corecta, avand ca obiectiv final strangerea de fonduri pentru sustinerea mancarii calde a celor peste 200 de copii din cele 3 centre educationale ale fundatiei. In plus, o parte din fondurile obtinute au mers si catre peste 100 de copii ucrainieni care se s-au alaturat la doua din centrele educationale ale fundatiei si catre o scoala ucrainiana, pentru a contribui la ajutorarea victimelor crizei umanitare generate de conflictul izbucnit in Ucraina la inceputul anului 2022.

15. Colaborare cu Social Innovation Solutions pentru Climate Change Summit, forum de intalnire pentru lideri nationali si europeni din domeniul politicilor climatice, sustenabilitatii si mediului de business, dar si pentru societatea civila din Romania. Organizat de Social Innovation Solutions, entitate ONG activa in sustenabilitate, impact social si inovatie, la initiativa si cu sustinerea BRD, in calitate de partener fondator. Printre cele mai importante teme de pe agenda primei editii ale Climate Change Summit s-au numarat: tranzitia catre economie verde, energie regenerabila si politici energetice, agricultura sustenabila, protectia biodiversitatii, finantare verde, productie sustenabila, politici de mediu, economie circulara, rezilienta climatica a oraselor, start-up-uri inovatoare sau tehnologii noi.

16. Colaborare cu AVE (Asociatia pentru Valori in Educatie) pentru sustinerea proiectului „Alfabetar” dedicat luptei impotriva analfabetismului functional si oferirii de solutii individualizate de predare invatatorilor si profesorilor din Romania, adaptate diferitelor nevoi si viteze diferite de invatare ale elevilor.

17. Colaborare cu fundatia „Virtute et Sapientia – Virtute si intelepciune” a Universitatii din Bucuresti pentru sprijinirea dotarii salilor pentru activitati educationale cu elevii si studentii implicati in programele Fundatiei si/ sau ale Facultatilor din cadrul Universitatii din Bucuresti si pentru sustinerea accesibilizarii unor resurse pentru studentii cu nevoi speciale.

 

2.8 GENERALITATI

DIVERSITATE IN LEADERSHIP SI MANAGEMENT (317 persoane, decembrie 2022)
67% femei si 33 % barbati

DIVERSITATE STAFF (2406 persoane, decembrie 2022)
74% femei si 33% barbati
2 % alte nationalitati (59 persoane)
0.7% persoane cu dizabilitati (18 persoane)

ANI DE ACTIVITATE IN COMPANIE (2406 persoane, decembrie 2022)
0.7% mai mult de 10 ani
16% intre 5 – 10 ani
25% intre 3 si 5 ani
27% intre 1 si 3 ani
30% mai putin de 1 an

 

2.9 ANEXE

I – TABEL VENITURI CONFORM TAXONOMIA UE
II – TABEL CAPEX CONFORM TAXONOMIA UE
III – TABEL OPEX CONFORM TAXONOMIA UE
IV – TABEL ACTIVITATI ASOCIATE CU ENERGIE (NUCLEAR/GAZ) CONFORM TAXONOMIA UE

 

ALTE EVENIMENTE CARE TE-AR PUTEA INTERESA