DISTRIBUIE PE

Knowledge Management a.k.a „KM” in SSC Finance

Knowledge Management a.k.a „KM” in SSC Finance

Citește în continuare

Citește în continuare

Knowledge Management este un concept nou intalnit pe piata romaneasca. Desi la prima vedere suna pretentios, acesta este un proces care permite stocarea, dezvoltarea, diseminarea si folosirea informatiei in si din cadrul unei companii. Este cumulul de resurse (umane, IT) care pune la dispozitie informatiile necesare angajatilor atat pentru a-si atinge eficace si eficient obiectivele in job-ul pe care il desfasoara cat si in dezvoltarea profesionala a acestora.

In SG EBS aceasta functie este parte a strategiei de business desi a fost initiata de putin timp (mai 2016). Fiind parte a Grupului Société Générale, compania noastra se bucura de privilegiul de a avea acces la cele mai noi solutii pentru ca stocarea informatiilor sa se faca intr-un mod cat mai rapid si cat mai accesibil pentru toti angajatii. Share-drive-ul este poate una din cele mai in voga si prietenoase tool-uri prin care incarcarea documentelor de training se face in cateva secunde pentru ca sute de angajati sa aiba acces la ele in orice moment.

Dezvoltarea resurselor de informare este una din cele mai provocatoare si frumoase experiente din cadrul KM. Primul motiv este ca lucrezi indeaproape cu oamenii pe parcursul tuturor pasilor care duc la produsul finit. Identificarea nevoii de training se face prin discutii cu supervizorii pentru a intelege unde trebuie sa se dezvolte formari pentru ca membrii echipelor lor sa fie increzatori ca rezultatele muncii lor sunt cele asteptate. Munca de cercetare pentru a gasi sursa corecta si validata este consumatoare de timp, mai ales cand vorbim de un Grup cu un numar foarte mare de departamente. Cel mai dinamic mod de a dezvolta informatia este cel intern, prin programul „Internal Trainer” si folosind workshop-uri (atat doar cu staff-ul intern cat si cu colegii din Paris si Bangalore) si sesiuni PSS (Problem Solving Session). Rezultatul este cel asteptat si este focalizat intotdeauna pe ceea ce lipseste din pregatirea colegilor nostri. Teoria Knowledge Managementului[1] sustine ideea ca exista 2 tipuri de cunostinte: cele tacite, care sunt detinute de fiecare persoana in parte acumulate prin studiu si experienta si cele explicite care sunt stocate pe diverse medii si care reprezinta „experienta” companiei. Cheia succesului in KM este ca tot mai mult din zona cunostintelor tacite (estimate la aproximativ 42%[2] din informatiile organizationale) sa treaca in aria celor explicite. Tot teoria prezinta si „Spirala crearii cunostintelor organizationale”.

Tabel 1 Spirala crearii cunostintelor organizationale

Diseminarea informatiei se face atat prin intermediul sharepoint-ului unde sunt stocate resurse de pregatire cat si prin comunitati on-line (Jive) din cadrul Grupului Societe Generale. Acestea au rolul de a conecta profesionistii interesati de acelasi subiect si de a inlesni accesul angajatilor la cele mai actualizate date, proceduri, proiecte, schimbari in cadrul Grupului dar si a celor legislative sau a normelor IFRS.

Functia de KM se bazeaza pe 3 piloni care impreuna sustin aparitia rezultatelor tangibile: Experti de proces + Colaborare  +  Solutii IT dedicate. In postarile viitoare voi reveni cu detalii despre fiecare in parte.

 

[1] Introduction to Knowledge Management, Filemon A. Uriarte, Jr., editia 2008.

[2] The Delphi Group, Inc., (2000)

 

By Diana Bulai, Knowledge Management Expert, SG EBS

ALTE EVENIMENTE CARE TE-AR PUTEA INTERESA