Servicii
Servicii profesionale de inalta calitate in Finance & Accounting, Human Resources, Information Technology, Know Your Customer sau Compliance.
Societe Generale
Global Solution Centre
Societe Generale Global Solution Centre, având sediul în București, este unul dintre centrele de servicii ale Grupului Societe Generale. Compania oferă suport entitaților din cadrul Grupului SG din toată lumea prin furnizarea de servicii profesionale de înaltă calitate in domenii precum: Finante & Contabilitate, Resurse Umane, IT, Know Your Customer sau Compliance.
Finance
Centrul de servicii Financiare al Societe Generale Global Solution Centre, lansat in 2011, numara acum peste 420 de angajati care ofera suport pentru mai mult de 300 de entitati client. Echipa noastra de finante furnizeaza servicii pentru entitatile Grupului SG precum:
> Contabilitate si raportare financiara (raportare de Grup in standardul IFRS, raportari legale si de reglementare, raportare fiscala, monitorizare si supravegherea activitatilor);
> Activitati de Procure-to-Pay (achizitii, procesarea si plata facturilor, acumulare de facturi nefacturate si facturare intra-grup, managementul calatoriilor si cheltuielilor, managementul riscului legat de platile tertilor);
> Managementul Performantei Financiare (construirea bugetului si a previziunilor, analizarea cheltuielilor curente si contributia la dezvoltarea planurilor strategice pentru atingerea obiectivelor financiare);
> Raportare de reglementare (EBA si Raportare de reglementare locala care acopera o gama larga de rapoarte financiare si de risc (FINREP, COREP, Pilonul 3, STE etc.) pentru diferite autoritati de reglementare europene, sustinute de capacitati in crestere in gestionarea si analiza datelor de reglementare).
Pentru a ne gestiona si orienta cat mai eficient serviciile, am creat un departament transversal dedicat, care gestioneaza managementul performantei, managementul proiectelor si al business-ului, managementul datelor si controalele de calitate contabile.
Human Resources
Centrul de servicii de Resurse Umane, lansat in 2012, numara acum mai mult de 220 de oameni care livreaza servicii pentru entitati din cadrul grupului Societe Generale, in principal pentru tarile din zona EMEA (France, Romania, Switzerland and Luxembourg),, dar si o serie de servicii specifice la nivel global.
Activitatea echipei constă în livrarea a cinci procese importante: administrarea forței de muncă, suport contact center, organizarea activității de training, recrutare și HRIS & raportare:
> Activitatile de administrare a forței de muncă sunt concentrate in principal pe următoarele domenii: gestionarea salariaților, managementul timpului de muncă și al absențelor și servicii legate de salarizare.
> Prin departamentul de Contact Center asiguram suport tehnic de nivel 1 pentru aplicatiile de HR in limba franceza, engleza si romana, pentru clientii nostri din intreaga lume.
> Prin intermediul platformelor online, echipa de training gestioneaza procese globale standard (organizarea salilor de training si distribuirea e-learning) si gestionarea catalogului de training al Societe Generale.
> Echipa de recrutare desfasoara activitati interne si externe de recrutare: postarea opening-urilor, analizarea CV-urilor si pregatirea listelor scurte.
> Echipa Reporting lucrează îndeaproape cu echipele Societe Generale si oferă suport pentru aplicațiile HR, raportare HR si dezvoltare.
Analiștii noștri de în colaborare cu echipele Grupului Societe Generale, facilitează execuția și transformarea cu succes a proiectelor HRIS (Sistem Informațional de Resurse Umane). Toate aceste departamente sunt însoțite de o echipă de manageri de proiect certificați, conectați permanent la obiectivele și prioritățile Grupului Societe Generale, cu un nivel ridicat de expertiză în transferul de procese și îmbunătățirea continuă.
Pentru a ne optimiza serviciile, am creat o echipă de proiect dedicată, capabilă să gestioneze proiecte end-to-end off-shore, de la definirea domeniului, recrutări calificate, work-shadowing, rulare paralelă a proceselor, guvernarea tranzițiilor cu toate părțile implicate și optimizări suplimentare post-proiect.
IT
Grupul Societe Generale are ambitia ca printr-un proces de transformare digitala sa creeze „Banca Viitoruluiâ€. Prin suportul IT oferit, am devenit, din ce in ce mai mult, un partener strategic pentru Grup. Viitorul bancii va fi unul Hi-Tech iar noi contribuim la construirea acestui viitor.
Aceasta divizie a fost lansata la inceputul anului 2015 pentru a sustine grupul Societe Generale in extinderea activitatilor IT in Europa de Est.
Misiunea diviziei IT este de a contribui la transformarea Grupului Societe Generale prin propunerea de servicii IT de inalta calitate impreuna cu modele de operare inovatoare, fiind, in acelasi timp, parte din echipa centrala. Divizia are astazi peste 700 de specialisti care colaboreaza in special cu echipele din Paris, in modul Agile, facand schimb de idei, roluri, responsabilitati, ca si cum am fi localizati in Paris. In plus, videoconferintele si deplasarile frecvente ne ajuta sa depasim barierele geografice.
Toata echipa vorbeste limba engleza si peste 50% vorbesc limba franceza, facilitand o mai buna comunicare cu echipele din Paris, Londra si Bangalore.
In acelasi timp, am reusit sa obtinem o autonomie deplina pe un set de aplicatii sau activitati critice, iar in cadrul strategiei noastre vrem sa crestem autonomia per proiecte in fiecare an. Echipele noastre sunt impartite in patru departamente:
> CFT-DDS – department care se ocupa de Corporate Functions: Finance, Risk, Compliance, Human Resources, Communications si Procurement;
> ITEC – departamentul Bancii de Investitii a Societe Generale, alias GBIS Global Banking si Solutii de Investitii;
> ITIM – Banca de Retail cu activitati in Paris, in special BDDF si Credit du Nord;
> GTS – departament responsabil de infrastructura Societe Generale, de mesagerie, de retele, de servere, de centre de date si de Cloud.
Serviciile noastre acopera intreg spectrul de activitati IT, de la dezvoltarea de software, analiza de afaceri, asigurarea calitatii la suportul aplicatiilor. De asemenea, suntem din ce in ce mai implicati in zona de securitate informatica a Grupului cu ajutorul propriului hub de securitate IT.
Strategia diviziei noastre IT este sa ne concentram eforturile asupra calitatii serviciilor si sa ne transformam intr-o organizatie care anticipeaza nevoile de business, continuand sa aduca o valoare remarcabila intregului Grup.
Know Your Customer
Linia de business Know Your Utility (KYU) este un centru de expertiza privind managementul datelor clientilor in relatia cu banca, precum si ciclul de viata al acestor date.
Echipa noastra se compune din peste 1500 de angajati, repartizati in doua locatii complementare din India si Romania. Acestea livreaza servicii pentru utilitati precum “Know Your Customerâ€, “Know Your Supplier†si “Know Your Partnerâ€, intr-o gama variata de limbi straine (engleza, franceza, germana si italiana).
Misiunea noastra este aceea de a verifica principalele aspecte ce tin de indentitatea clientului final, precum si identificarea beneficiarilor efectivi. In egala masura, echipele noastre atesta probitatea financiara, tipul de activitate etc. prin intermediul diferitelor documente furnizate de catre clienti. Nu in ultimul rand, rolul nostru implica ridicarea de alerte, in cazul in care anticipam anumite riscuri/ neconcordante.
> Know Your Customer (KYC) – Serviciu care contribuie la gestionarea conformitatii clientului conform normelor KYC in vigoare la nivel de grup, prin procese specifice precum “Client Onboardingâ€, “Client Remediationâ€, “Periodical Reviewâ€, “Negative News Screeningâ€, “Client Offboarding†etc.
> Know your Supplier (KYS) – Servicii recunoscute la nivel de Grup SG vizand realizarea de verificari periodice specifice pentru diferite categorii de furnizori;
> Know Your Partner (KYP) – Servicii adresate diferitelor linii de business, bazate pe cadrul de conformitate al Grupului SG, privind sponsorizarile si parteneriatele;
> Document & Data Utility (DDU) – Servicii pentru diferitele linii de business, avand ca obiective centralizarea si standardizarea procesului de obtinere de Date & Documente pentru Grupul SG si terti;
> Quality Assurance As a Service (QAAS) – Capacitate a Grupului SG privind asigurarea calitatii dintr-o perspectiva centralizata;
> Screening factory – Capabilitate transversala centralizata de “Screening†pentru Grupul SG.
Compliance
Compliance (CPLE) este cea mai recenta linie de business creata in 2020, in SG GSC. Aceasta numara peste 250 de specialisti ce furnizeaza servicii de conformitate entitatilor din cadrul Grupului Societe Generale si contribuie direct la cadrul de conformitate.
Linia de business este organizata in jurul a noua riscuri principale de conformitate, grupate in doua categorii generale:
> Securitate financiara: cunoaste-ti clientul (Know your Customer) - respectarea regulilor si reglementarilor privind sanctiunile si embargourile internationale; combaterea spalarii banilor si a finantarii terorismului, inclusiv raportarea tranzactiilor suspecte catre autoritatile competente de informatii financiare, atunci cand este necesar;
> Riscuri de reglementare: protectia clientilor; integritatea pietelor financiare - lupta impotriva coruptiei, conduita si etica; prevenirea evaziunii fiscale; protejarea datelor; riscuri de sustenabilitate.
CPLE sprijina constant Grupul Societe Generale prin activitatea sa, avand un rol de consiliere si avertizare in cazul nerespectarii reglementarilor in vigoare. Acest parteneriat este esential pentru buna desfasurare a activitatii bancare, in conformitate cu reglementarile si pentru asigurarea unei dezvoltari durabile.
Support Functions
Aceasta divizie ofera, prin departamente bine definite, suport functional in diverse aspecte ale activitatilor de grup principale. Support Functions cuprinde o arie larga de activitati : Juridic, Health & Safety, Conformitate, Real Estate, Facility & Asset Management, Comunicare Corporate, Data Privacy si Control Intern.
> Misiunea departamentului juridic este de a gestiona riscul si de a ajuta SG GSC sa-si imbunatateasca eficienta prin furnizarea de avertismente timpurii si informatii din domeniul juridic, sa fie implicat in formularea strategiei, depasirea provocarilor interne si externe si livrarea unor servicii juridice cu impact ridicat.
> Obiectivul departamentului de Health & Safety este de a integra managementul sigurantei si al riscurilor in operatiunile de zi cu zi, asigurandu-se ca acesta devine o parte naturala a culturii operatiunilor noastre, sporind cooperarea dintre management si angajati si oferind rezultate pe termen lung pentru sanatatea lor.
> Activitatea de Compliance presupune cunoasterea si respectarea regulamentelor emise de regulatori. Scopul acestor reglementari este de a asigura atat transparenta relatiilor dintre companie si partile interesate/ factorilor interesati (stakeholders), cat si integritatea acestora. Departamentul Compliance este implicat in definirea normelor si standardelor de conformitate, realizarea controalelor si asigurarea unor functii cheie transversale precum transformare digitala si formare.
> Echipa Real Estate, Facility & Asset Management insumeaza intreaga gestionare a serviciilor care sprijina activitatile cheie ale organizatiei. Activitatea acestei echipe consta intr-un proces multidisciplinar care pune bazele asigurarii functionalitatii, confortului, sigurantei si eficientei spatiului de birouri, a infrastructurii, cladirii si bunurilor companiei.
> Echipa Internal Control faciliteaza indeplinirea obiectivelor SG GSC prin politici, proceduri, practici si structuri organizationale implementate pentru: a identifica, evalua si reduce riscurile, a dezvolta o cultura a riscurilor din organizatie, mentinand o relatie stransa cu liniile de business.
> Rolul departamentului Corporate Communication este de a construi o imagine de brand puternica si coerenta a Societe Generale Global Solution Centre, respectand de asemenea brand-ul Societe Generale. Departamentul gestioneaza activitatile de comunicare interna si externa, organizeaza si coordoneaza evenimente si gestioneaza activitatile de voluntariat.
> Rolul Data Privacy Office din Societe Generale Global Solution Centre Romania este de a asigura conformitatea in ceea ce priveste respectarea Regulamentului General European pentru Protectia Datelor (GDPR) si a reglementarilor locale referitoare la datele personale. Departamentul ofera suport si consultanta tuturor departamentelor companiei in domeniul protectiei datelor personale, in special datele angajatilor, ale clientilor si furnizorilor.
> Echipa Data Management (DMO) faciliteaza comunicarea transversala intre liniile de business ale Societe Generale Global Solution Centre in Romania si India, impartasind normele si bunele practici ale Grupului, identifica si remediaza probleme, pozitionand SG GSC in Romania si India drept centru global in domeniul Data Management.
> Corporate Services Management este cel mai nou department din cadrul diviziei Support Functions, livrand 3 tipuri principale de servicii:
- Contract management (pentru SG GSC in Romania si pentru client interni din Societe Generale) – sprijina procesul contractual intre partile implicate, asigurand respectarea cerintelor legale ale Societe Generale;
- Personal assistant – adreseaza nevoia de a sprijini membrii echipei de top management, ajutand, de asemenea, la reducerea costurilor asociate pentru unitatile de business si servicii;
- Event management – gestionarea evenimentelor SG, ca parte din echipa Corporate Access Team din Paris.
Innovation
Scopul nostru este sa actionam ca un facilitator si motor al inovatiei in cadrul organizatiei.
Inovatia vine in completarea unei dezvoltari continue si se concentreaza pe adoptarea de noi tehnologii și noi moduri de lucru ce faciliteaza implementarea strategiei de transformare și ajuta la rezolvarea diverselor provocari complexe, non-standard, pentru a asigura satisfactia clientilor.
Avand inovatia ca una dintre valorile Grupului si fiind in centrul planului strategic al SG GSC, ne propunem sa provocam „statu quoâ€-ul intregii organizatii:
> Dorim sa promovam intr-un mod relevant si opportun notiunea de inovatie.
> Demonstram practica inovatiei prin testarea si implementarea tehnologiilor inovatoare.
> Ne consolidam relatiile cu intregul ecosistem al inovatiei atat in cadrul SG Group, cat si pe piata locala.